Reisjes - Reisverslag uit Chevy Chase, Verenigde Staten van Elisa Valk - WaarBenJij.nu Reisjes - Reisverslag uit Chevy Chase, Verenigde Staten van Elisa Valk - WaarBenJij.nu

Reisjes

Door: Elisa

Blijf op de hoogte en volg Elisa

26 Maart 2010 | Verenigde Staten, Chevy Chase

Lieve lezers,

Het is echt alweer te lang geleden dat ik een verhaal op deze site heb geplaatst. En er is toch al wel weer veel gebeurd sinds de vorige keer:

Ik ben met de hele familie half februari een weekend gaan skien in Pennsylvania. Samen met een ander Nederlands gezin. 3 Dagen super goede sneeuw gehad en het was een eerste ervaring voor mij en wat mij betreft het begin van een traditie! Willemienn heeft mij geleerd te skien en te remmen met name....;) en na flink wat keren van de groene piste (eenvoudigste) en ook zonder stokken ging het steeds beter. Uiteraard mocht ik ook wat sneeuw proeven en liet me maar vallen als ik een boom of paal op me af zag komen :) Soms ging ik super de super hard en dat leek heel wat....maar ik deed het niet altijd express...haha
We deelden de zorg voor de kindjes door om de 2 uurtjes af te wisselen. Was perfect!

Marije en Tessa zijn langsgeweest! Met hen heb ik een bijzondere vakantie gehad! 4 dagen in New York en 2 in Philadelphia en hier 4 in DC. Met enorm veel binnenpretjes van mijn kant :) ;)
Het was mijn 5e (!) bezoek aan NY en heb alle grote attracties voor een laatste keer gedaan en vond het super leuk om een soort van reisgids te kunnen zijn, want na 5 keer heb je NY best wel goed leren kennen! Al heb ik ook nog nieuwe dingen ontdekt, zoals Grand central station, Radio City, metropolitan museum met bekende werken van Van Gogh, Cezanne, Picasso enz. We zijn ook in de kroon van het vrijheidsbeeld geweest.
En heel duur geluncht :) bij E.A.T. ;)

Niet te vergeten:DE musical 'the Lion King' op Broadway. Dat was echt geweldig! Zo knap gemaakt! Een Hoogtepunt waar ik goosebumps (kippenvel) van kreeg, door Central Park gewandeld terwijl het wit was van de sneeuw! En naar de Colombia university. Super groot universiteitenterrein met klassieke gebouwen en studentenwoningen.

En wat ook wel een hoogtepunt was, met name voor Tessa. 'The Abercrombie and Fitch winkel' op Fifth Avenue (bekende, dure winkelstraat) (voor degene die niet bekend zijn met Abercrombie and Fitch. Populair kledingmerk , ook onder niet-Amerikanen, het is namelijk alleen in Amerika (en London inmiddels) te krijgen. Vrij 'basic' kleding dat best duur is... en er hangt een hele overheersende geur in de winkel: Mannen parfum van de winkel. Alle kleding ruikt er naar....)
Je kan er best misselijk van worden...maar in de 10 dagen met de meiden heb ik er toch zeker 3 winkels van binnen gezien en zelfs ook wat gekocht (Tessa moet vertegenwoordiger of verkoopster bij hen worden) :);):d
Oja, eerste dag hadden we veel smurrie is NY van de sneeuw. Daarna ging het beter. Een subway (metro) zien rijden met NL inrichting en buitenkant. Leuk! zie http://www.jaunted.com/story/2010/2/11/225445/117/travel/Holland+Invades+the+New+York+City+Subway,+and+Spruces+It+Up+a+Bit

Philly - zoals Philadelphia door de insiders ook wel wordt genoemd-was ook de moeite waard om te hebben gezien! Het enige was dat we dit aansluitend deden na New York City... tja en dan valt het gewoon een beetje tegen...
vond ik

In Philadelphia staat 'the Liberty bell' en het huis (museum) van Benjamin Franklin (wij dachten allemaal dat hij een president van de VS is geweest, maar bleek een vergissing. Hij is namelijk een boekdrukker en heeft de bliksemafleider uitgevonden. Met een vlieger heeft hij uitgevonden dat bliksem een vorm van electriciteit is (voor meer info zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Benjamin_Franklin)
Er was een tentoonstelling 'body worlds 2' met allemaal echte lichamen van mensen hoe het er allemaal uitziet van binnen met de spieren, bloedvaten, gewrichten, botten en hersenen. Ik vond het erg interessant en niet vies ofzo! :)
Ook staat het bekende 'LOVE' beeld in Philadelphia, leuk om springfoto's bij te maken bijv. :)

Super gelachen om een vrouw die bij ons in de bus had gezeten naar Philly die naar een bloemenshow ging. Hadden we ook naar toe kunnen gaan.....en die Marije bijzonder goed na kon doen :D en dat we Marije haar handschoen hebben GERED uit een put was ook hilarisch!

In DC zijn we bij diverse monumenten geweest en zelfs in the Washington Monument (die grote paal/potlood aan de National Mall)
Flink wezen winkelen en veel gelopen!

Ik hoop ergens volgende week nog een verslag te plaatsen, anders wordt het wel heel veel....al is er nog wel heel veel te vertellen voordat ik straks weer terug ben...

Groetjes! Fijne Pasen alvast!
Elisa

  • 26 Maart 2010 - 20:00

    Tessa:

    Eliesje!

    Als ik nou vertegenwoordiger wordt bij de A&F, wordt jij dan schrijfster?!
    Wat een heerlijk stuk weer, beleefde het weer helemaal opnieuw!

    Het was super! Zo blij dat ik dit heb mogen doen!

    Liefs

  • 27 Maart 2010 - 20:53

    Leanne:

    Hoi Elisa,

    Leuk om te lezen dat je 1e ervaring met skien erg leuk was. New York lijkt mij ook erg gaaf om heen te gaan.

    Heb zelf ook the lion king gezien en het was inderdaad helemaal super en wat een ervaring voor jou dat jij 'm hebt gezien in NY. Echt super!

    Blijf genieten,

    Liefs Leanne

  • 29 Maart 2010 - 10:52

    Tante Ria Bazen:

    Hoi Elisa,
    Altijd weer leuk om je belevenissen te lezen,we leven iedere keer weer met je mee!Het einde komt in zicht dus geniet nog maar met volle teugen .
    groetjes uit rotterdam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisa

Hoi, Welkom op mijn waarbenjij.nu site. Ik was in 2008-2010 als au pair aan het werk in Washington DC en ga december 2011 een kort bezoekje aan DC (en mijn familie daar) brengen om van daaruit door te vliegen en een maand in Nieuw Zeeland te gaan vertoeven. Ik zal proberen jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn belevenissen! Veel leesplezier en als je een berichtje achterlaat vind ik dat super leuk! Groetjes Elisa

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 40714

Voorgaande reizen:

15 December 2011 - 20 Januari 2012

Washington DC > Nieuw Zeeland

28 Oktober 2008 - 21 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: