sneeuw! we hebben het prima! - Reisverslag uit Chevy Chase, Verenigde Staten van Elisa Valk - WaarBenJij.nu sneeuw! we hebben het prima! - Reisverslag uit Chevy Chase, Verenigde Staten van Elisa Valk - WaarBenJij.nu

sneeuw! we hebben het prima!

Door: Elisa

Blijf op de hoogte en volg Elisa

08 Februari 2010 | Verenigde Staten, Chevy Chase

Hallo allemaal,

Het gaat hier prima met ons! Jullie zien/horen verontrustende berichten op het nieuws, de oostkust van Amerika heeft te maken met een enorme sneeuwstorm en legt het leven hier plat. Het is historisch! :d

Wij hebben gelukkig alleen maar plezier van de sneeuw. Sleeen en van de berg af storten met een plank is alleen maar leuk. En tot je knieen in de sneeuw staan of zelfs nog hoger is ook best bijzonder!!

Ook hebben we geen stroomstoring gehad! Anderen huizen, hier twee blokken vandaan bijv. hebben wel een dag of wat zonder stroom gezeten en is het nog afwachten hoe lang het duurt voordat ze weer 'power' hebben :)
1 au pair had ook al ruim 23 uur geen stroom en vroeg of ze een nachtje kon komen logeren. Inmiddels (ruim 48 uut later hebben ze dan eindelijk weer stroom)

Oke, we kunnen moeilijk weg met de auto, maar het is redelijk goed te lopen en we hadden voor de storm goed boodschappen gedaan.
En de scholen en overheid zijn sowieso 2 dagen dicht, maar of wij daar nou last van hebben?! ;)

Marcel heeft heel veel staan sneeuwschuiven en sneeuwbergen gemaakt en de buurjongen van 16 (ouders op vakantie) heeft het lekker bont gemaakt door over 70 cm sneeuw te rijden met de auto in de avond en de volgende dag tot de ontdekking komen dat er geen beweging meer in de auto te krijgen is, omdat de sneeuw tot ijs is gevormd!

De kids vermaken zich ook en je krijgt mooie plaatjes, nu schijnt al 2 dagen het zonnetje en dooit het alweer wat, dus dat is prima!!

Volgend weekend hopen we dat de sneeuw geen problemen meer oplevert en we naar de sneeuw in Pensylvania kunnen gaan om daar te gaan skien :d

Groetjes aan iedereen! En dank voor alle berichtjes!!

x Elisa

• 08 Februari 2010 - 20:33

Mariëlle:

wel vet alle sneeuw:D
    & leuk dat er van geniet:)
    want ik was de sneeuw hier wel even zat, haha.. & waarschijnlijk komt het weer opnieuw hoorde ik..
    maar is het niet koud daar dan?
    hier wel.. :P
    wel gezellig dat er een au pair kwam toch=)

xxxx

• 08 Februari 2010 - 20:35

Stephanie:

Geniet er dan maar lekker van :D!

• 08 Februari 2010 - 21:17

Nancy:

Wat maak je toch een boel dingen mee zeg! Allemaal van die dingen die je niet snel vergeet! En hopelijk hebben jullie verder vooral geen overlast door/ van de sneeuw.

Geniet nog lekker daar Elisa!

• 09 Februari 2010 - 06:56

Annemarieke:

Veel plezier in de sneeuw! Klinkt erg gezellig zo!

Liefs Jason en Annemarieke

• 09 Februari 2010 - 08:47

Tante Annemieke:

Hoi Elisa,

Wat ben jij toch een bofkont!

Zondag is Rosalie gedoopt jou vader en moeder waren er ook bij.
    Was een mooie dag.En daar boffen wij weer mee.
    Heel veel liefs Elisa, en groeten van ome Ab.

• 09 Februari 2010 - 09:31

Leanne:

Wauw, wat een ervaring weer. Dat je dat kan en mag meemaken is toch bijzonder,vind je niet? Geniet er lekker van en veel plezier met skien.

Groetjes Leanne

• 09 Februari 2010 - 12:12

Mamma:

heerlijk elies dat jullie er zo van genieten en dat jij dit historische moment mocht meemaken. Om nooit te vergeten!

• 09 Februari 2010 - 14:30

Femke:

Een klein beetje jaloers ben ik wel op je: dat je ook dit nog mag meemaken, gaaaf!
    het lijkt me best leuk om eens letterlijk zulke maatschappij-ontwrichtende sneeuwtaferelen te mogen meemaken!
    Geniet ervan!

• 10 Februari 2010 - 05:51

Anneke:

zo is sneeuw leuk,vandaag sneeuwt het hier ook weer behoorlijk.
    dit is lang geleden dat er zoveel en lang sneeuw heeft gelegen,geniet lekker van de sneeuw.

groetjes van paul en anneke

• 11 Februari 2010 - 08:20

Claudya:

Hi Elisa,
    wij hebben hier dus niets te klagen met onze 3cm sneeuw! En toch hoor ik niets anders dan dat. Inderdaad, ik geniet er ook van...lekker sleeen...sneeuwballengevecht. Het enige is dat dit kikkerlandje niet "bestand" is tegen dit soort weersomstandigheden...openbaar vervoer is ontregeld...chaos op de weg...strooizout op..etc! Ik blijf in ieder geval van genieten......groetjes!!!!!

Elisa

Hoi, Welkom op mijn waarbenjij.nu site. Ik was in 2008-2010 als au pair aan het werk in Washington DC en ga december 2011 een kort bezoekje aan DC (en mijn familie daar) brengen om van daaruit door te vliegen en een maand in Nieuw Zeeland te gaan vertoeven. Ik zal proberen jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn belevenissen! Veel leesplezier en als je een berichtje achterlaat vind ik dat super leuk! Groetjes Elisa

Actief sinds 09 Sept. 2008