Vakantie zit er bijna op.... Verblijf in VS ook.. - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Elisa Valk - WaarBenJij.nu Vakantie zit er bijna op.... Verblijf in VS ook.. - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Elisa Valk - WaarBenJij.nu

Vakantie zit er bijna op.... Verblijf in VS ook..

Door: Elisa

Blijf op de hoogte en volg Elisa

17 Mei 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hallo lieve mensen!

Hier zit ik in een super warm, maar ietwat bewolkt Las Vegas (Nevada) in het hostel waar we de afgelopen dagen hebben geslapen.
Ik heb een uurtje geleden afscheid genomen van Cait.....zij is nu onderweg naar het vliegveld om terug naar Nieuw Zeeland te gaan....naar huis.
We hebben een super mooie vakantie achter de rug. 2 weken lang mooi weer en zooooooveeel gezien!
Los Angeles, Hollywood, met o.a. de walk of fame, met een tourbus langs de huizen van de celebreties... Michael Jackson, Leonardo Di Caprio, Jennifer Aniston, Dr. Phil, George Clooney :P en nog veel meer, het bekende Hollywood sign in de bergen.Zo gaaf om dat een keer in het echt te zien. Giga gigantisch.
En ondertussen zon, warmte en vakantie!
En op woensdag hebben we de Warner Bros studio bezocht! Gaaf, maar ook een beetje een tegenvaller... er worden zooveel films en televisieprogramma's gemaakt en die ken ik lang niet allemaal....dus dan zegt het je niet allemaal zoveel....

Na 2,5 dagen Hollywood zijn we met een gehuurde auto - open dak!!!!!!! en fel oranje van kleur - te kicke-te-cool ;) gaan rijden langs de westkust en de Pacific Ocean. Eerst naar het zuiden naar San Diego. Daar hebben we een dagje over gedaan. Super lekker weer, beetje langs de haven gelopen en in de stad. Hoewel het werd aanbevolen was het niet hoogtepunt zeg maar...
We hebben de auto 5 dagen gehad en ruim 1700 mile gereden (= 1700 x 1,6 = 2720 km) whoooohooo!
En het was zo gaaf en mooi. Langs de stranden, de stadjes, de mooie, bijzondere natuur, de bergen, de rotsen, de palmbomen, alle fast food restaurants (van de laatst genoemde werd ik wel een beetje treurig ...)
We hebben super veel gekletset en gelachen. Behoorlijk vaak uitgestapt en genoten van de stranden! haha!
We zijn o.a. in Santa Monica, Laguna Beach, Long Beach, Sante Barbara, Big Sur geweest. Ik heb nu eigenlijk al mn verslagen en een kaart nodig om te herinneren wat we precies wanneer hebben gedaan en gezien, want het is zoveel!

Op maandag zijn we na een lange dag rijden (en de enige dag dat we regen hebben gehad....gelukkig is er dan een dak op de auto te maken ;) aangekomen in San Francisco! Daar hebben de we auto in geleverd en werden we opgehaald door Kerri (zij is de zus van Caits hostmom) en daar hebben we 4 nachten gelogeerd. Dat was super relaxt, want dat spaarde ook wat kosten...man vakantie is duur, maar dit was toch wel even duurder dan we dachten....maar we komen er wel :) hahah
We hebben San Francisco ontdekt door te wandelen en met een tourbus te gaan en zijn uiteraard bij de Golden Gate Bridge geweest en Fishermann's wharf en de victoriaanse huizen gezien en geleerd over de aardbevingen en de verwoestingen daarvan in 1906 en 1989.

Op vrijdagochtend heel vroeg zijn we vertrokken uit San Francisco en met het vliegtuig in 1,5 uur naar Las Vegas gereden waar we een paar dagen bij het zwembad hebben gelegen en 's avonds 'de strip' verkend. Leuke meiden leren kennen en uit geweest. En op zondag was er dan nog een hoogtepunt: een bezoek aan de Grand Canyon. 6 uur in de bus heen. Bij de 'Hoover dam' gestopt- 3 uur bij de Grand Canyon en 6 uur met de bus terug...

En straks moet ik alleen naar het vliegveld en om 11 uur vlieg ik naar DC om daar nog een paar dagen bij de familie te zijn en iedereen gedag te zeggen.
Op 1 mei heb ik mijn 'formele afscheid' met de au pairs gevierd, met een gourmet avond bij mij thuis.

Kim is vandaag (17 mei) 1 jaar geworden...ongelooflijk. Vind het wel fijn dat ik de meisjes en de familie en nieuwe au pair nog ontmoet voordat ik echt terug naar Nederland ga. Gevoelens en gedachten zijn daar super druk mee....hoort erbij!
.....maar de 'emotional tummy ache' is there.... (om maar in mn eigen Engelse woorden te blijven....wellicht snapt niet iedereen wat ik bedoel, leg ik later dan wel uit...hahaha)

Nou jullie horen de verhalen verder van me als ik terug ben en zal dan ook foto's laten zien, heb hier geen mogelijkheid die toe te voegen...
whaaaaa in 4 dagen ben ik thuis thuis....

Tot snel!
Elisa

  • 17 Mei 2010 - 23:52

    Elisa Valk:

    oja....een vliegtuig die kan 'rijden' van San Francisco naar Las Vegas...tja....en dat is nog maar een fractie van wat ik allemaal uitkraam...en binnenpretjes om heb....tja je kan maar lol hebben....x

  • 18 Mei 2010 - 00:12

    Willemien:

    Mooie verhalen, zoveel dat wij nog moeten bekijken...
    We zijn blij je nog even twee dagen te mogen vasthouden! goede vlucht en welkom morgen.. Hier regent het met bakken..
    ben benieuwd hoeveel kilo je extra mee naar huis neemt!

  • 18 Mei 2010 - 05:46

    Anneke:

    hoi Elisa

    raar idee zeker voor je dat je nu echt weer naar huis komt? ik hoop dat je een hele goede vlucht hebt en we zien je vast gauw.

    groetjes van paul en anneke

  • 18 Mei 2010 - 06:31

    Gabrielle:

    Hai Elies,

    Wat leuk je enthousiaste verhaal te lezen! Je hebt veel gedaan zeg!

    Het zit er bijna op. Leuk om je binnenkort weer te zien!

    Geniet nog even van je laatste dagen in WDC.

    Liefs, xx
    Gab

  • 18 Mei 2010 - 07:23

    Anne (pinkeltje):

    Hi Elisa,

    wat heerlijk om je verhalen af en toe te lezen. Je hebt een super mooie tijd gehad! Tof.

    liefs
    Anne

  • 18 Mei 2010 - 07:29

    Tessa:

    Hey Elies,

    Wow, wat heb jij een gave tijd in de USA gehad! En dan deze laatste reis, hoe cool!
    USA is ook echt een vet land, zoveel te ontdekken en te ervaren.
    Wat jij beschrijft over de emotional tummy ache... DOor je verhaal krijg ik het ook bijna, haha...
    Meid heel veel plezier nog de laatste dagen bij 'je kindjes'. En doe maar lekker huilen (haha, net of je dat tegen kunt houden :P)!
    Fijne vlucht!
    En nu het leukste van alles (voor ons, de achterblijvers): TOT SNEL!!!!

    Liefs

  • 18 Mei 2010 - 07:40

    Tante Annemieke:

    Fijn Elisa, dat je straks weer in het kleine Nederlandje bent, je zal America zeker nog gaan missen. We gaan weer genieten van je enthousiasme en spontaniteit.
    Ik wens je een goede terugreis toe.

  • 18 Mei 2010 - 08:14

    Wil Van Der Ham:

    Het klinkt allemaal geweldig goed. Je hebt echt iets gedaan om je hele leven niet meer te vergeten. Als je nu maar weer kunt wennen in Nederland.
    Door je verhalen te lezen gaat het bij mij soms ook wel een beetje kriebelen om het avontuur op te zoeken.
    Je krijgt van Els (en natuurlijk van mij)de hartelijke groeten. We hopen je gauw een keer te zien.
    Wil

  • 18 Mei 2010 - 10:10

    Annemarieke:

    Goeie reis en tot gauw!!!
    Gezellig dat je weer thuis komt!

    Liefs,

    Annemarieke

  • 18 Mei 2010 - 13:14

    Claudya:

    Wat een belevenis!! Maar je grootse avontuur zit er bijna op. Ik kan mij voorstellen dat je mixed feelings erbij hebt. Dus lieve Elisa, geniet nog van de laatste dagen en sterkte met het nemen van afscheid......groetjes, Claudya

  • 19 Mei 2010 - 08:18

    Susanne:

    Lieve Elisa,

    Leuk te lezen dat je vakantie zo geweldig is geweest. Ook heel herkenbaar al die mooie bezienswaardigheden die jullie hebben aangedaan. Weten wij alles van!
    Misschien is het jammer dat je hele avontuur er nu opzit, maar er wacht hier een prachtig meisje op je die je graag wil ontmoeten, dat maakt hopelijk een hoop goed.
    Tot heel snel!

  • 19 Mei 2010 - 18:05

    Leanne:

    Hoi Elisa,

    Jeetje dan is het bijna zover dat je weer naar Nederland komt. Wat is de tijd snel gegaan he. Kan mij voorstellen dat je toch wat "tummy ache"
    hebt.

    In ieder geval sterkte met afscheid nemen en een hele goede terugreis!

    xxx Leanne

  • 20 Mei 2010 - 04:00

    Sandra:

    Klinkt echt heerlijk!
    Moet natuurlijk ook f lachen om jou spelling: met het vliegtuig in 1,5 uur naar Las Vegas gereden!
    Ik ga je missen!

    xx

  • 24 Mei 2010 - 10:08

    Gaby:

    Nou, lees je verhaal wel ietwat te laat (gebrek aan internet, erg onhandig!), maar.. welkom thuis dan maar! Wat een geweldige tijd heb je daar gehad, volgens mij zit je er zo weer ;) Succes en tot ziens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisa

Hoi, Welkom op mijn waarbenjij.nu site. Ik was in 2008-2010 als au pair aan het werk in Washington DC en ga december 2011 een kort bezoekje aan DC (en mijn familie daar) brengen om van daaruit door te vliegen en een maand in Nieuw Zeeland te gaan vertoeven. Ik zal proberen jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn belevenissen! Veel leesplezier en als je een berichtje achterlaat vind ik dat super leuk! Groetjes Elisa

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 40694

Voorgaande reizen:

15 December 2011 - 20 Januari 2012

Washington DC > Nieuw Zeeland

28 Oktober 2008 - 21 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: