Mijn leventje in Leidschendam - Reisverslag uit Leidschendam, Nederland van Elisa Valk - WaarBenJij.nu Mijn leventje in Leidschendam - Reisverslag uit Leidschendam, Nederland van Elisa Valk - WaarBenJij.nu

Mijn leventje in Leidschendam

Door: Elisa

Blijf op de hoogte en volg Elisa

12 September 2010 | Nederland, Leidschendam

Dag allemaal!

Hoe gaat het met jullie?
Het is al een hele tijd geleden dat ik iets op deze site heb geschreven. En heb ervaren dat het bijhouden van een blog toch wel heel leuk en handig is.

Een korte update van mij leventje hier in Nederland:

Na drie maanden te hebben gewerkt op het kinderdagverblijf heb ik daar alweer afscheid genomen. Ik heb al vrij snel een andere baan gevonden. Per 1 september werk ik als informatiebalie medewerker voor het Centrum voor jeugd en gezin (CJG) in Leidschendam.

Het is een nieuw centrum, gevestigd in een brede school (o.a met een school, creche, peuterspeelzaal, consultatiebureau en diverse hulpverleners). Mijn taken zijn:
- informatie verschaffen aan ouders/verzorgers en jongeren over de mogelijkheden van zorg/hulpverlening.
- signaleren, registreren en zonodig doorverwijzen naar hulpverlening.
- website van het CJG onderhouden en nog meer administratieve taken (voor insiders: ook het kopieerapparaat is nu mijn pakkie an :);)) (registreren wie wat print/kopieert... toch ingewikkelder dan gedacht....)

Het idee van het CJG is om 1 punt te zijn voor alle hulp en vragen rondom opvoeden, zodat ouders niet alles zelf uit hoeven te zoeken en om preventief hulp te bieden, zodat hun adviesvraag geen groot probleem/hulpverleningsverhaal zal worden.

Nu ben ik, samen met mijn nieuwe collega's alles aan het klaar maken om op 29 september te gaan openen. Ik ben me aan het verdiepen is welke hulpverlening er is, waar je naar toe moet verwijzen met welk probleem. Er gaat een wereld voor me open. Veel te leren. Gaaf!

Heel ander werk dan ik gewend ben te doen, maar ik word er dus blij van!!
Wat ook erg leuk is dat ik veel mensen tegen kom die ik ken, dus het is een 'feest der herkenning' en weer blijkt: 'de wereld is zooo klein!!

Verder woon ik al bijna 2,5 maand op mijzelf. Ik huur een eensgezinswoning van kennissen. Het huis staat te koop. Dat betekent dat ik er regelmatig voor moet zorgen dat het huis op en top netjes is, zodat er kijkers kunnen komen bezichtigen. (Is dat veel werk? Ja!:);)) Het is onzeker hoe lang ik hier kan blijven, maar zodra het verkocht is, heb ik 2 maanden de tijd om iets anders te vinden.. Hele goede deal! :) En het is super luxe, ruim en heeft een voor-en achtertuin :)

Twee weken geleden heb ik 'mijn familie uit Amerika' ontmoet. Zij waren in Nederland en ik heb ze opgezocht. Helemaal fijn om 'mijn' meisjes weer even te zien en mee te maken en bij te praten met Willemien :)
Kim die loopt, Lise die al zo groot is. Bij Lise direct helemaal goed. Kim keek wat langer de kat uit de boom, maar daarna ook goed!
Gelukkig hebben we nog regelmatig contact met elkaar!

Ook is Charlie bij mij langs geweest en hebben we samen een weekendje Den Haag en Leidschendam gedaan! Heel erg leuk en vertrouwd geweest. In december ga ik waarschijnlijk naar Berlijn, waar zij woont!

Regelmatig krijg ik de vraag of ik Amerika erg mis of wat me is op- of tegengevallen in Nederland.
Er is 1 ding dat me is opgevallen en ook tegenvalt:
- ik moet veel meer vooruit plannen. Niet zomaar iets bedenken op vrijdagmiddag voor dezelfde avond en ook niet pas op zondag om 12 uur iets bedenken en dan om 13 uur onderweg zijn met anderen. Want dat lukt niet, iedereen is druk.
- Openingstijden van winkels is beperkter... ook meer plannen.
- Musea zijn duur....in Washington was het gewoon veel goedkoper (gratis :))

Over musea gesproken....
Panorama Mesdag, zegt jullie dat wat? Een museum in Den Haag, met 1 van de grootste panorama's van de wereld. Met daarop Scheveningen ruim 100 jaar geleden. Ik ben daar geweest en kwam via de website bij een fotowedstrijd voor een tentoonstelling. 'Strandleed... met een knipoog.' Ik heb hier aan meegedaan en mijn foto (of eigenlijk die van Cait, ja dat meisje uit Nieuw Zeeland waar ik veel mee omging in Amerika) is uitgekozen en hangt nu groot in de tentoonstelling in dat museum! Gaaf toch! De foto kun je nog een paar weken bekijken, maar zal hier ook een kleintje toevoegen! :) :) Is echt gaaf hoor als dit gebeurt. trots! Er was ook een 1-3e prijs aan verbonden, deze heb ik helaas (en onterecht ;) niet gewonnen.

Nou, jullie zijn weer even op de hoogte :) (voor zover je dat nog niet was....)

Groetjes! En reacties worden zoals altijd erg op prijs gesteld! :)

Elisa

  • 12 September 2010 - 19:34

    Anneke:

    Hoi Elisa
    Je bent alweer aardig gesetteld in nederland en heb volgens mij je draai aardig gevonden. Hoe bevalt het om op jezelf te wonen? Wordt wel weer zoeken naar een ander huis als dit verkocht wordt,vindt je dat niet vervelend?
    Wat een leuke kinderen zijn dat om te zien,ze waren zeker blij om jou weer te zien? Heel veel plezier met je werk en we horen weer van je.

    Gr. van Paul en Anneke.

  • 12 September 2010 - 23:35

    Willemien:

    Ha Elisa- leuk om te zien dat het haar van Charlie weer een stuk gegroeid is- staat haar toch leuker! Verder kende ik alle verhalen natuurlijk al!

    Leuk ook om op de foto's allerlei bekende dingen te zien: bijvoorbeeld die rugzak met ster eraan- hoe kan dat nu dat die daar in de kamer staat? die hoorde toch bij ons huishouden? HAHA

  • 13 September 2010 - 03:41

    Sandra:

    Wauw wat en leuk verhaald en super om te lezen! Je huis ziet er echt mooi uit! Hoop dat je er nog lang kan blijven. En ook leuk dat je je hostfamily weer hebt ontmoet in NL! Grappig om te horen wat je tegenvalt in NL. Ik zie daar wel trug dat je je de 24uurs klokt wel weer eigen hebt gemaakt hihi. En je werkt... SUPER! Zou ook iets voor mij zijn.
    Meisie ik gun je het allebeste enne keep the site updated!
    We still mis you!

    Kus San

  • 13 September 2010 - 09:59

    Wil Van Der Ham:

    Hoi Elisa,

    Leuk om je nieuwsbrieven te lezen. Ik wist natuurlijk al een en ander van Els. In december ben ik klaar met met opleiding tot NLP-practitioner. Voor zowel volwassenen als kinderen. Wellicht, maar voel je tot niets verplicht!!!!!!!!, dat je mettertijd iets voor me kan betekenen.

    Groetjes,
    ook van Els
    Wil

  • 13 September 2010 - 10:27

    Stephanie:

    Zijn we daar ook niet eens met de Pabo geweesT?

    Leuke baan zeg :)... veel plezier ermee!!!

  • 13 September 2010 - 10:28

    Stephanie:

    Owja .. en Berlijn is gaaf :), zeker naartoe gaan!!1

  • 14 September 2010 - 23:46

    Sophie:


    Heeej lieverd!!!

    Wat lief dat je mij de link ook even had gestuurd! En leuk dat ik nu je leventje "toch" nog kan volgen, nu ik niet dichtbij je ben! ;-)
    Hier alles goed hoor! Druk, nu de kids naar school gaan, maar zn gangetje! :-) Sigrid vind school geweldig, Jochem moet nog wel een beetje wennen.Het was geweldig om Lise en Kim weer te zien na de vakantie! We hebben binnekort weer even een playdate! Dus dat is allemaal erg gezellig! Je hoort het wel weer, t gaat hier prima! Ik hoop je snel weer op skype te spreken...want zo'n stukje hier type is natuurlijk ECHT NIET genoeg voor "ons!" HAHAHA! (uren skypen!) ;-)

    Have fun op je werk! Geniet van alles!

    Liefs Sophie

  • 30 September 2010 - 12:29

    Gaby:

    Yes, aangemeld en leuk om te lezen! Succes met je baan en je huishouden ;).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisa

Hoi, Welkom op mijn waarbenjij.nu site. Ik was in 2008-2010 als au pair aan het werk in Washington DC en ga december 2011 een kort bezoekje aan DC (en mijn familie daar) brengen om van daaruit door te vliegen en een maand in Nieuw Zeeland te gaan vertoeven. Ik zal proberen jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn belevenissen! Veel leesplezier en als je een berichtje achterlaat vind ik dat super leuk! Groetjes Elisa

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 749
Totaal aantal bezoekers 40700

Voorgaande reizen:

15 December 2011 - 20 Januari 2012

Washington DC > Nieuw Zeeland

28 Oktober 2008 - 21 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: