Vervolg NY, Toronto en weer thuis - Reisverslag uit Chevy Chase, Verenigde Staten van Elisa Valk - WaarBenJij.nu Vervolg NY, Toronto en weer thuis - Reisverslag uit Chevy Chase, Verenigde Staten van Elisa Valk - WaarBenJij.nu

Vervolg NY, Toronto en weer thuis

Door: Elisa

Blijf op de hoogte en volg Elisa

20 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Chevy Chase

Lieve mensen, zoals beloofd... het vervolg van onze trip!
Bedankt voor alle aandacht, reacties en mails die ik nog steeds van jullie ontvang. Geweldig leuk en hartverwarmend vind ik dat, elke keer weer!

Na een week in New York te zijn geweest, - waar we overigens ook nog 'even' de Empire (State building) hebben 'beklommen' per lift en trap - in vergelijking met de vorige keer dat ik hier was, eind december, met mijn ouders was de wachttijd nu echt peanuts....toen stonden we er zeker 2 uur, nu waren we met 20 minuten boven waarna we de zonsondergang hebben afgewacht. We hebben het (letterlijke) hoogtepunt bewust aan het einde van ons verblijf in NY gedaan, zodat we meer zouden hebben gezien vanaf de grond en dat het dan grappiger is om alles te herkennen vanaf ruim 320 meter hoogte (1050 feet)!

Een paar bijzonderheden:
Je komt trouwens vrij veel Nederlanders in NY tegen. Altijd leuk om even met wildvreemden een praatje te maken.
En wat ook zo leuk is, sinds ik/wij in NY zijn geweest zie je in zoveel films New York voorbij komen. Zowel vanuit de lucht, als ergens in Central Park of een metrostation. Te gek dat wij daar dan zijn geweest! Wat ik me overigens wel afvraag (en misschien weten jullie (lezers) dat) hoe ze dat doen, werken ze met decors en is het dus nagemaakt of zetten ze gewoon tijdelijk een heel deel van de stad af voor de opnamen?
Wist je trouwens dat in New York bij vrijwel alle restaurants bij de gerechten en drankjes (!!) staat hoeveel calorie"en erin zitten...

Na het bijzondere en ook wel wat vermoeiende (...) weekje New York zijn we dus naar Toronto vertrokken.
Hier woont een nicht van ons, samen met haar gezin. We hebben een week bij hen gelogeerd! We hebben daar gezellige dagen gehad. En we hebben onze nicht en haar familie dus beter leren kennen. is ook erg leuk! En weet je... ik ben ook nog eens wijzer geworden als het gaat om onze familie Z.. We zijn toch 10-15 jonger dan de oudste neven en nichten, dus we hebben wel wat 'gemist' en dus meer gehoord over hoe het vroeger was enzo, toch wel veel nieuws! (Ik kan het geloof ik niet zo goed uitleggen, maarre lieve fam... geen dingen om je zorgen over te maken, hoor )
Wat hebben we allemaal gedaan?
- oja vrijwel elke dag uitgeslapen!
- Een middagje shoppen en Toronto in,
- we zijn een dagje naar het strand/meer geweest, Lake Ontario. We hebben toen ZO gelachen: Op de terugweg zaten we in de streetcar (soort van tram) en daar kwam me toch een ''knappe'' vent binnen!! We barstten allebei in lachen uit. Niet normaal: geblondeerd krullend haar... oke, moet kunnen denk je, beetje uitgroei, maar ook nog een ongschoren kop. Een LEREN LEGGING!! en die dan een hele rand van zijn onderbroek en bilspleet nog te zien!!! En die schoenen en andere kleding erbij. En natuurlijk het hoogtepunt: wij wilden we een foto van 'm maken (voor jullie ) maar kon natuurlijk niet te opvallend....zogenaamd een foto van elkaar maken, nou zie het resultaat! hahahhaha! Er zaten twee dames achter ons en die hadden het natuurlijk ook helemaal door. Hijzelf trouwens ook wel denken we, we konden ons lachen echt niet inhouden en toch ook niet blijven wegkijken.....
- Uit eten gegaan. Zaten we daar lekker achter een muurtje, vrijwel niemand binnen (buiten was het terras al vol, helaas... zit je daar binnen met een sjaal om vanwege de airco )
En lekker kletsen en nog meer kletsen. Niemand kan je toch verstaan, Totdat.... ja je raadt het al...er opeens een hoofd boven het muurtje verschijnt en zegt: h'e, nog meer Nederlanders!
Bleek een piloot te zijn vd KLM, die samen met 2 andere piloten buiten op het terras zat en hij vroeg of we zin hadden om als we klaar waren met eten er ook bij te komen zitten...
Nou ja....misschien...ja.... eh nee doe toch maar niet, eh toch maar wel. Het komt er op neer dat Laura me uiteindelijk toch over de streep trok en we weer naar ze terugliepen en zeiden: we zijn toch van gedachten veranderd en komen er even bij zitten (eerlijk he, Lau dat ik dit opschrijf ) en hebben we een drankje met ze gedaan en het waren mannen, maar net zo nieuwsgierig als vrouwens kunnen zijn: over wie we het hadden gehad, toen 'Willem' - de gezagvoerder... poe poe... ) ons kwam 'storen'. Haha...... Maar was het best gezellig en zijn we weer wat wijzer geworden over de KLM en het leven van een piloot (h`e, wat rot)
- En uiteraard mogen we de Niagara falls niet te vergeten
- Ook nog een film/oppasavondje gehad bij de familie thuis. Konden zij lekker een avondje uit!!

Prettig:
Probeer je Canadese dollars te bemachtigen, krijg je geen geld uit de muur... vaag.... Kom je vervolgens ruim een week later thuis en check je je bankrekening, is er wel degelijk geld afgeschreven.......tja.....ehm.... gelukkig was het een paar dagen later wel teruggestort. Het schijnt vaker voor te komen. maar toch, je schrikt wel even....
En als je vindt dat de Amerikaanse dollars (USD) op speelgoedgeld lijken... Candades dollars vind ik nog 'nepper'. (en trouwens die USD wennen wel hoor )

Het weekje is ook wel omgevlogen en op woensdag 5 augustus zijn we heeel vroeg weer vertrokken, terug naar NY, om vanuit daar met de bus naar Washington te gaan! Ook weer leuk om naar huis te gaan en aan Laura te kunnen laten zien waar mijn leven zich sinds 9 maanden afspeelt!

In Washington hebben we gerelaxt, meer gerelaxt... beetje bij het zwembad liggen... vrijwel elke dag uit eten en uit geweest. Laura heeft nog wat bekenden van mij ontmoet.
We hebben grote ratten gezien in M-street (DE gezellige winkelstraat in DC), liep er zelfs 1 tegen mn voet. AAAAHHHHHRRRGGG!!!!
Een dagje naar The Mall geweest. Maar daar zijn we dan ook echt alleen geweest.... niet meer en niet minder.... Lekker joh die Starbucks Vivianno smoothie in het zonnetje...
Die zaterdagavond kwam de familie ook weer thuis van hun vakantie.
Wij hebben ons opperbest vermaakt daar en het uitgaan was super, elke keer weer!
Oja en we zijn naar Six Flags geweest, dezelfde als 2 maanden geleden met andere au pairs... en ja hoor! weer vastgezeten in zo'n achtbaan! (nu wel bij het einde pas...)

Toen was het woensdag 12 augustus....Laura ging weer weg....neeeeeeeeeee!!! Afscheid was weer KL*T*...maar ja... en toen de dag er na weer aan de slag. Heb best wel even moeten wennen, maar begin nu langzamerhand er weer lekker in te komen. Gelukkig maar!

De volgende trip staat al weer gepland :D :D Eind sept weer naar NY voor weekend ivm NY 400, met allerlei NL culturele optredens, waaronder ook een waar mijn oud-buurmeisje aan mee doet. En dan begin oktober een week in Nederland!!!

Goed... dit was het weer! Tot de volgende keer!
Elisa

  • 21 Augustus 2009 - 06:23

    Carolien:

    Hoi HOI
    Nou ik was het inderdaad die je zus aan sprak op kompas!!!hahaha. He leuke foto van die man!Echt een lekkerding inderdaad!!!!
    Gr carolien

  • 21 Augustus 2009 - 10:32

    Tessa:

    Heb je nog je nummer gegeven aan die knapperd? Haha, wat een grap zeg!
    Wel leuke ervaringen weer zeg! Het kan ook niet op he ;)?!
    Liefs

  • 21 Augustus 2009 - 14:28

    Anika:

    Leuk je vervolg verhaal. Fijn dat je weer gewend bent aan het werken, is ook altijd weer even wennen als ze een tijdje weg zijn geweest. En die Lise natuurlijk weer even moet wennen aan jou.. wel veel drukker met een baby erbij he!

    Die man, dat is echt totaal niet HIEP hoor. (zie tv kantine Mark Forno, als je deze grap niet begrijpt ;-) )

    We zien je in NL!!

    Liefs Anika


  • 21 Augustus 2009 - 19:49

    Marjolein:

    He Elies,

    Gaaf dat je zo vaak naar NYC gaat. Je zult bij elk nieuw bezoek weer andere dingen ontdekken denk ik?! En na vakantie is er altijd weer tijd om te gaan werken. Ook ik ga a.s. maandag weer aan de slag. Ik heb er heel veel zin in! Mijn klas is al in orde...ik ben erg benieuwd naar het nieuwe schooljaar!! En mijn scriptie is trouwens af en ingeleverd..nu de beoordeling nog!!

    Tot mails!

    x Marjolein

  • 22 Augustus 2009 - 08:34

    Leanne:

    Hoi,

    Wat een ervaringen weer. Leuk zeg. Je maakt wat dingen mee. Die man in de tram ( leuke foto's trouwens, haha ) en die piloten. Klinkt allemaal heel gezellig. Lekker van genieten.

    Groetjes Leanne

  • 23 Augustus 2009 - 13:32

    Anneke:

    hoi elisa
    wat een heerlijk leven heb jij zeg het is daar alleen maar genieten,lekker blijven doen hoor. die man in de tram is dat een broer van geert wilders? hij lijkt er wel op.leuk dat we wer een bericht van je hebben ontvangen het is altijd weer leuk hoe jij alles beleeft en opschrijft. geniet nog lekker en ik hoop dat je gauw weer gewend ben om te "werken" groetjes van paul en anneke

  • 24 Augustus 2009 - 09:35

    Tante Ria:

    Hoi,hoi,
    Wij zijn weer helemaal bij als we je verslag lezen en wanen ons weer in New York!groetjes uit Rotterdam

  • 25 Augustus 2009 - 10:25

    Claudya:

    Hi Elisa,
    voor 5 euro kan je ook zo'n prachtige leren legging op de markt kopen hoor!!!
    Wat een leuk vervolg verhaal. Heeft de familie nog wat aan jou als aupair dan, als je steeds op pad ben? hahaha!!! Nee hoor Elisa, enjoy while you can!!!!! groetjes

  • 25 Augustus 2009 - 20:41

    Tonny:

    ha elisa
    alsof ik bij je ben zo zie ik alles voor me hoe jij het vertelt
    apart hoor dat je naar Lottie gaat kijken doe haar de gr.
    het klinkt allemaal super
    lieve gr tonny

  • 06 September 2009 - 16:35

    Mamma:

    Ik had al het een en ander van je gehoord betreffende je vakantie maar toch weer leuk om te lezen. En voor jou toch heel anders om met Laura in NY te zijn dan met die 2 ouwetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisa

Hoi, Welkom op mijn waarbenjij.nu site. Ik was in 2008-2010 als au pair aan het werk in Washington DC en ga december 2011 een kort bezoekje aan DC (en mijn familie daar) brengen om van daaruit door te vliegen en een maand in Nieuw Zeeland te gaan vertoeven. Ik zal proberen jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn belevenissen! Veel leesplezier en als je een berichtje achterlaat vind ik dat super leuk! Groetjes Elisa

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 40708

Voorgaande reizen:

15 December 2011 - 20 Januari 2012

Washington DC > Nieuw Zeeland

28 Oktober 2008 - 21 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: