Nieuws, meer nieuws en weer veel mee gemaakt - Reisverslag uit Chevy Chase, Verenigde Staten van Elisa Valk - WaarBenJij.nu Nieuws, meer nieuws en weer veel mee gemaakt - Reisverslag uit Chevy Chase, Verenigde Staten van Elisa Valk - WaarBenJij.nu

Nieuws, meer nieuws en weer veel mee gemaakt

Door: Elisa

Blijf op de hoogte en volg Elisa

05 Juli 2009 | Verenigde Staten, Chevy Chase

Hallo lieve mensen, daar in het verre Nederland, of waar ook.....;)

Het is echt al heel lang geleden dat ik een berichtje op deze site heb geschreven, moet ik me schamen? ;)
Nederland voelt steeds verder weg.... (had ik niet echt verwacht, maar het is zo)

Het grote nieuws is dat ik heb besloten om langer te blijven en dat Marcel, Willemien, Lise (en Kim en Thabi) er blij mee zijn! en ik dus pas in mei 2010 naar NL kom.
Al heb ik nog meer nieuws, ik kom een weekje in oktober terug! Waarschijnlijk 9-17 okt!

Mijn beslissing om te verlengen heb ik zelf genomen (zonder veel overleg met het thuisfront (wow, wat een zelfstandigheid! ;)
redenen:
- ik wil nog niet weg, het is nog te leuk en te veel te ontdekken
- te blij met mijn werkgevers
- Kim wil ik nog wel wat langer meemaken, anders net geen 6 maanden
- Lise wil ik nog langer meemaken, oa naar school (leren engels spreken)
- nog geen zin in Nederland en weer in het gewone leven met alle verplichtingen
- nog geen zin in studeren - uitzoeken wat ik dan wil studeren en waar?
- nog geen zin om op mij zelf te gaan wonen - uitzoeken wat ik kan betalen, (kan ik het wel betalen) wat beschikbaar is en waar?
- nog geen zin om weer in het gareel te komen in NL ook qua werk - waar wil ik eigenlijk gaan werken? en hoeveel?

(reactie van thuisfront was overigens verrast en positief!)

Ik ga nu een poging wagen te vertellen -even uit mijn hoofd- wat ik de afgelopen weken heb meegemaakt, houd je vast en neem de tijd:

Delaware - 4 dagen vakantie met de hele fam, strand en groot huis. Kim was toen ruim 2 weken.

Kim en haar gezondheid. Dit gaat goed. Ze heeft wel maar 1 functionerend niertje, dat is minder. maar daar schijnt ze goed mee te kunnen leven!
Ze is al enorm gegroeid de afgelopen weken. Is een rustige baby die niet al te lange slaapjes maakt, al gaat ook dat steeds beter. Ze is erg lief en lacht af en toe al!
Ik zorg al regelmatig voor haar, incl. flesjes, luiers, badderen, wandelen (ook met draagzak! leuk!) sussen en tutten. Dat zal allemaal meer worden als Willemien weer gaat werken)

Lise is echt een grote zus geworden en heeft zich enorm ontwikkeld!
Het praten gaat weer stukken beter, ze speelt weer anders, zelfstandiger, al beetje rollen, ze heeft enorme humor en zegt je in bepaalde situaties na wat zowel humoristisch als confronterend is...
heeft ook haar buien, maar ja 2 jaar... wat wil je...
We moeten haar ook wel goed in de gaten houden bij Kim. Het ene moment is ze lief en schattig bij dr zusje. En dan opeens: knijp, tik....overdadigheid van liefde noem ik het maar even....

Lise is 20 juni 2 jaar geworden. Ik heb haar feestje mogen organiseren. 6 vriendinnetjes en 1 vriendje met au-pairs en ouders kwamen. Ze hebben allemaal een mooie muts geknutseld. Lise had al een 'Hippo en dog-muts' (bekend van you tube en favoriet) We hebben het 'lang zal ze leven' in 6 verschillende talen gezongen (Hebreeuws, Engels, Nederlands, Frans, Duits en Zulu en taart gegeten. Daarna cadeautjes uitgepakt in de kring, waar Lise op haar mooie verjaardagsstoel heeft gezeten en daarna nog lekker spelen en lunchen met bagels, pizza en vers fruit!

Ik ben ook nog steeds actief: 2-3x per week zwemmen, 1x per week Pilates, regelmatig fietsen met Lise en wandelen met Thabi.
(en uitslapen, computeren, lezen, uitgaan, dineren...ook heel actief!)

Ik ben het weekend van 25-29 juni naar Boston in Massachusetts geweest. Gaaf! Harvard University bezocht, Cheers (het cafe, restaurant van tv) Echte walvissen gespot tijdens een 4 uur durende boottocht! GEWELDIG! De 'freedom trail gelopen en allemaal gebouwen die daar langs stonden bekeken. Kortom veel geleerd over de onafhankelijkheid van Amerika, want dat is daar begonnen in 1776.

4 juli werd dat ook gevierd: Independence day! Een grote parade in DC en allemaal festiviteiten waar ik naar toe ben geweest en 's avonds vuurwerk!

Nog maar ruim 2 weken en dan begint mijn vakantie (is die niet al 8 maanden bezig dan??;))
Bezoek van Laura! jee! We hebben geboekt voor de vakantie, nu nog bedenken wat we gaan doen: in ieder geval proberen 3 bekenden uit Nederland te ontmoeten. En in de kroon van het vrijheidsbeeld gaan (erg bijzonder, want die is sinds 11 sept 2001 gesloten geweest en sinds 4 juli weer open.)

Hebben jullie gehoord over het Metro ongeluk in Washington DC, red line op maandag 22 juni. Ik zat er gelukkig niet in. Maar was wel ernstig! De Red line is overigens wel de metro die ik meestal gebruik.

Ter gelegenheid van Kims geboorte kregen we bezoek van de broer en schoonzus van Marcel. Gezellig!

De dierentuin is ook nog steeds een populair uitje. Samen met alle speeltuinen, playdates, zwembad bij vriendinnetjes, in de tuin op het klimrek, bellenblazen, fietsen! Wat een leven en dat met zo'n 25-30 graden!
En de muggen.... heb eind mei een vervelende beet gehad bij mijn oog: even beroerd van geweest en dicht oog (zie foto) maar niet alleen een muggenbeet zorgt voor een vreselijke foto: een oranje kinderzonnebril kan er ook wat van ;)

Verder ook nog de 'la fete de musique' meegemaakt. Diverse muziek en bands bij de Franse ambassade. lekkere drankjes en hapjes, zonnend op het gras, samen met Charlie en Cait (au-pair uit Nieuw Zeeland)

In six flags en vastgezeten in de rollercoaster op hoogste punt. 5 meter verderop hadden we naar voren gehangen....hele ervaring, maar was gelukkig niet gestresst en heb wel genoten van de zon, koel windje en het uitzicht! Moet je toch een keer meemaken om langs de baan naar beneden en de uitgang te lopen :) (werden wel excuses aangeboden door het personeel) Verder heerlijk gespeeld en in heel veel attracties geweest en het waterpark. En weer verbaasd over hoe Amerika en mensen in elkaar ziten. Letterlijk: van het suiker en vet aan elkaar geplakt...en dat schaamteloos in bikini........
En alleen maar frisdrank te koop en vette happen. je eigen eten mag je niet meenemen en moet je daar achter laten!

Ook nog het Capitool bezocht, de old postoffice met prachtog uitzicht over Washington. Ook het Jefferson Memorial bezocht en daar zelf in stijl de verklaring van de onafhankelijkheid van Amerika getekend op 4 juli. Als je meer wilt weten over independence day, kijk eens op wikipedia!

Charlie gaat dus bijna weg, vind ik echt niet leuk! Ik ga zoveel met haar om en onderneem gigantisch veel met haar. Zij gaat terug naar Duitsland. Studeren en verder met haar leven. Ook al afscheid genomen van andere au-pairs. De een gaat voor een rematch (naar ander gezin, omdat het niet klikt) de ander gaat ook naar huis.

Er zal ongetwijfeld nog meer gebeurd zijn hier, maar het verhaal is al lang genoeg. Ik hoop ook boeiend genoeg (heb het nu 3x getypt, was elke keer weg....even flink gevloekt...in het NL, verstaan ze hier toch niet ;)

De groeten en tot de volgende keer!

Geniet van de zomer!!
Elisa

  • 06 Juli 2009 - 08:57

    Anika:

    Hey Elisa,

    Whow wat een leuke dingen weer allemaal om te lezen. En nog leuker jij hebt het allemaal meegemaakt!

    Je ziet er ook goed uit, maar ja dat krijg je als je zoveel actieve en leuke dingen doet!

    We hopen je in oktober te zien!

    Liefs Anika

  • 06 Juli 2009 - 09:11

    Tante Ria Bazen:

    Hoi ,hoi,
    Wat leuk dat je er nog een halfjaartje aan vast plakt!!
    Je maakt wat mee daar hè?
    We genieten iedere keer weer van je verslag, en kijken uit naar de volgende belevenissen van je.
    groetjes uit Rotterdam

  • 06 Juli 2009 - 09:20

    Tante Annemieke,:

    Lieve Elisa,

    Elisa wat maak jij een leuke dingen, bijzondere dingen en wat al niet meer mee. Hou het maar op een langdurige vakantie. Dat kan niemand je nazeggen. Wie had dat ooit kunnen dromen. Ik denk ook dat menigeen je benijd. (in positieve zin van het woord).

    Fijn dat je even naar NL komt (misschien heb je dan wel zoiets van "help wat doe ik hier" (grapje).

    Hier gaat alles goed, vandaag is Ab jarig.

    Krista krijgt al een mooie buik, als alles volgens de regel gaat is ze over 11 weken moeder. En natuurlijk wij opa en oma. Ik kijk er naar uit.

    Geniet maar volop Elisa wij doen dat in ieder geval al van de stukken die je schrijft.

    Liefs en hartelijke groeten.


  • 06 Juli 2009 - 10:06

    Lottie:

    goed zeg...heerlijk, waarom ook niet...ik ben van 8 t/m 21 september in NY, dus misschien kunnen we koffie drinken?
    liefs

  • 06 Juli 2009 - 12:59

    Debbie:

    Hey Elisa!

    Leuk weer wat van je te horen. Wat maak je toch een hoop mee!
    Veel plezier met alles wat je nog gaat beleven! En geniet van je vakantie.

    Groetjes Debbie

    P.s. In tegenstelling tot jou ga ik wel het 'echte' leven in. Ik moet nog twee dagen stage lopen en dan ben ik klaar met orthopedagogiek. 2 september krijg ik mijn diploma!!!

  • 06 Juli 2009 - 15:53

    Mariken En De Rest:

    Hoi Elisa,

    Wat gaaf dat je langer blijft! Super als je het zo naar je zin hebt, tijd zat om verder te kijken wat je wel (of niet) wil gaan doen. Wij zien in elk geval uit naar jullie bezoek hier. Tot snel..

  • 06 Juli 2009 - 17:50

    Leanne:

    Hoi Elisa,

    Wat leuk, nog 10 maanden erbij. Wat is Lise groot geworden en Kim is echt een schatje. Die mug heeft je inderdaad flink te pakken gehad, zeg. Op Puk gaat alles goed! Veel buiten met water gespeeld, heerlijk.

    Lekker genieten van je vakantie en ben benieuwd naar de komende verhalen!!

    xxx Leanne

  • 07 Juli 2009 - 09:11

    PP:

    Lieve Elisa,

    Verstandig besluit om bij te tekenen. Van dit soort avonturen komt later niets meer terecht. Wat je schrijft over Boston en Washington herken ik. Niet veel mensen weten dat ik in Boston mijn academische titel kreeg. Dat is een lang verhaal maar het bewijs staat bij Mariken op de boekenplank. Als jullie over enige tijd bij haar in Canada zijn moet je maar vragen naar de Websters Dictionary...
    Dank voor de kaart die je me stuurde. Ik voel me echt vereerd.
    Geniet lekker van het land en de aardige mensen om je heen.

    Groet,
    PP

  • 07 Juli 2009 - 21:01

    Claudya:

    Dat was inderdaad een tijdje geleden, maar nu snap ik waarom.... veel te druk!! Jij hebt gelijk om nog langer te genieten zolang het kan! Wij zijn hier aan het aftellen voor onze vakantie kan beginnen. Nog anderhalf week afzien en dan gaan wij naar israel. Voor jou ook een hele fijne vakantie!!! groetjes, Claudya

  • 08 Juli 2009 - 12:14

    Mariëlle:

    heey elisa,
    leuke dingen maak je mee:)
    & echt cool dat je nog langer daar blijft:d gelukkig kom je nog wel even langs!
    en gaaf dat je ook wlavissen heb gezien, dat is zoooo mooi!
    ook eng dat je by six flags zatvast:| hoewel idd leuk om een keer mee te maken, maar als je verkeerd zou hangen zou ik echt bang zijn ..:|
    en echt jammer dat charlie weggaat..
    nog veel plezier!

    xxxjes marielle

  • 08 Juli 2009 - 18:26

    Nanda:

    Hallo lieve Eliza,

    Wat fijn dat je het daar zo naar je zin hebt!
    groot gelijk dat je langer blijft!!! geniet maar lekker, je hebt hier nog geen verplichtingen ofzo en je doet nu zoveel kennis op, heerlijk toch?
    Natuurlijk missen we je hier wel, maar via deze site is het leuk om op de hoogte te blijven. Je maakt leuke dingen mee zeg! Roger is vandaag 50 geworden! hoe vind je dat??? hahahahaha, de tijd vliegt echt hoor! Mijn vader is op 5 juni overleden. dat is een rare en natuurlijk een nare ervaring. Maar het hoort bij het leven en het leven gaat door, zondag vertrekken we naar Kroatië voor 3 weken vakantie met vrienden en dat is natuurlijk weer leuk! Fijn voor je familie dat je in oktober even een flitsbezoek aan NL brengt. Hier is het ondanks alle verplichtingen ook heerlijk hoor. nou meid, geniet van je tijd, de mensen en de natuur! jij ook een superzomer en een geweldige vakantie!!!!

    groetjes, Nanda

    oja, train je wel nog de vollebaltechnieken??? hahahaha

  • 09 Juli 2009 - 11:04

    Anneke:

    hallo elisa

    wat een beslissing zeg maar wel heel gaaf dat je langer gaat blijven in amerika.
    ik kan me best voorstellen dat nederland een heel stuk van je af staat omdat je zo intens met andere dingen bezig bent.
    geniet maar lekker en ik hoop weer van je te horen.
    groetjers van paul en anneke

  • 19 Juli 2009 - 16:34

    Marga Bertelink:

    Hallo Elisa,

    Wat geweldig dat je nog langer wilt blijven.
    Dat is pas een teken dat je het naar je zin hebt.
    Je hebt groot gelijk.
    Geniet van alle ervaringen die je op doet. Groetjes, Marga

  • 22 Juli 2009 - 08:16

    Michelle:

    Hi Elisa, blijft leuk om bij te houden wat je allemaal meemaakt! Superleuk om te horen dat je er nog even blijft!!

    Groetjes Michelle x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisa

Hoi, Welkom op mijn waarbenjij.nu site. Ik was in 2008-2010 als au pair aan het werk in Washington DC en ga december 2011 een kort bezoekje aan DC (en mijn familie daar) brengen om van daaruit door te vliegen en een maand in Nieuw Zeeland te gaan vertoeven. Ik zal proberen jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn belevenissen! Veel leesplezier en als je een berichtje achterlaat vind ik dat super leuk! Groetjes Elisa

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 40717

Voorgaande reizen:

15 December 2011 - 20 Januari 2012

Washington DC > Nieuw Zeeland

28 Oktober 2008 - 21 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: