Ik leef nog...en al 6 maanden hier!!! - Reisverslag uit Chevy Chase, Verenigde Staten van Elisa Valk - WaarBenJij.nu Ik leef nog...en al 6 maanden hier!!! - Reisverslag uit Chevy Chase, Verenigde Staten van Elisa Valk - WaarBenJij.nu

Ik leef nog...en al 6 maanden hier!!!

Door: Elisa

Blijf op de hoogte en volg Elisa

13 Mei 2009 | Verenigde Staten, Chevy Chase

Hoi lieve familie, vrienden en kennissen!

Dank nog steeds voor alle aandacht die ik regelmatig van jullie ontvang!!!

Mexicaanse griep
Ook hier doet het griepvirus de ronde, hier een paar mile (1 mile = 1,6 km) zijn er besmettingen.... maar vooralsnog ben ik nog gezond (al hebben anderen daar misschien een andere gedachte over ;))

Afgelopen zaterdag was het Open huis bij de ambassades en residenties van de Landen uit de EU. Ik heb 's morgens als vrijwilliger bij de NL residentie (huis van de ambassadeur) geholpen: stroopwafels uitdelen en flesjes water! Was een leuke ochtend. Mensen worden heel blij van onze stroopwafels! En opvallend veel Amerikanen kennen ze en zijn er gek op!
Maar ook hier waren maatregelen genomen ivm het Mexicaanse griepvirus: pompjes met handsantizer (ontsmettingsgel)
Ikzelf heb 's middags de ambassade van Luxemburg, Bulgarije, Cyprus en Griekenland gezien. Er wordt met name veel reclame gemaakt voor het land met folders om het toerisme te stimuleren. Maar is wel aardig om mee te maken.
(resultaat bij NL residentie: bijna 3000 bezoekers, vorig jaar 1800) :D

En ja ik ben op de helft van mijn jaar hier! Vorig weekend hebben Marcel, Willemien, Lise, Thabi (de hond) en ik dat gevierd! We zijn een weekend weg geweest naar een huisje in Virginia, Charlottesville. Daar vlakbij ligt Monticello, dat hebben we bekeken (het huis van president Jefferson) Het was architectonisch goed uitgedacht en gebouwd was (heeft hij ook tientallen jaren over gedaan) maar wel met 'moderne' energiebesparende onderdelen. Waar de Amerikanen van tegenwoordig een voorbeeld aan zouden kunnen nemen (dubbele beglazing, dakramen etc.)

Het Paasweekend ben ik naar New York City geweest. Met Charlie en haar moeder. Een korte samenvatting:
- Een avond het Rockefeller center bezocht en vandaaruit kan je heel NY overzien. Dit was GAAF! Heel NY verlicht!
- MOMA: museum of modern art. Op de regenachtige dag daar 5 uur doorgebracht. Met veel bekende stukken kunst.
- Het Vrijheidsbeeld van dichtbij bekeken: Wat is dat ding groot!!! met een boot moet je daar komen en vervolgens doorgevaren naar
- Ellis Island. Hier staat het gebouw op waar de immigranten naar toekwamen en dan aan allerlei onderzoeken en controles werden onderworpen voordat ze Amerika in mochten. Het is nu een groot museum.
Het was zeker de moeite waard.
- De M&M shop! Alles en overal M&M's, in alle kleuren en smaken..

Het was wel heel heel koud in New York - rond het vriepunt - en na 4 dagen met Charlie haar moeder.... was het wel weer genoeg.... Veel gezien, veel gedaan, maar constant samen en je leert iemand goed kennen. Te goed? Ken je dat dat je de rillingen van iemand kan krijgen. Nou ik heb het ervaren bij de moeder! (ahh.. wat gemeen van mij)
Ohja wat nog wel lachen was op de laatste ochtend... vanuit onze hotelkamer konden we zo in het appartement van een goed uitziende man kijken die in z'n nakie aan het ontbijten en werken was. (ok... dit is meiden humor...;)

Zomer
We hebben hier 4 dagen zomer gehad. 3 weken geleden was het warmer dan 30 graden! Alle Amerikanen hadden meteen de airco aan! (en wij na 3 dagen ook) Maar daarna was het alweer over en was het rond de 15 graden en veel regen.
Ik heb me goed vermaakt, lekker op het gras gelegen van de National Mall, gefietst, bij de watervallen geweest, met de frisbee gespeeld. Gebarbecued...kortom heerlijk!
Alleen een beetje jammer is dat de muggen ook gearriveerd zijn en me dat een hoop jeuk oplevert...gebroken nachten ook...

Eind juli komt Laura voor 3 weken over. JEEE! We gaan New York, Canada en Washington bezoeken en lekker vakantie vieren! We zijn nu bezig om tickets ed te boeken (valt niet mee...)

Verder is Willemien nu bijna uitgerekend en is het best spannend allemaal! Straks een baby in huis!!
Lise krijgt er wel wat van mee en is er op haar manier ook wel mee bezig. We proberen allemaal haar er een beetje op voor te bereiden.

Ik ben nog steeds regelmatig aan het sporten, Pilatus en zwemmen momenteel. De apparaten laat ik weer even voor wat ze zijn. Met fysio ben ik nu klaar. Dat wil niet zeggen dat ik helemaal klaar ben met de pijn, maar het is beter en moet oefeningen blijven doen etc. En volleyballen, tja dat heb ik al in geen maanden gedaan.... wellicht dat dat er de komende maanden weer van gaat komen...oja en heb vorige week getennist met Charlie. Ging redelijk ;)

Het leventje gaat hier dus eigenlijk zijn gangetje en ik vermaak me wel. Wat niet wegneemt dat ik nog regelmatig aan thuis en mijn leventje in NL denk. En ook nu nog wel eens dagen heb dat ik me niet top voel. Maar wie heeft dat niet?!

Oja en ik ben naar de kapper geweest, heb nu meer een bob-lijn-kapsel.
Charlie heeft ook haar haar kort laten knippen, nadat haar vriend het onverwacht had uitgemaakt.

Enne we hebben muizen in huis! Ook op mijn kamer (op de 2e verdieping!) Ik doe een foto bij van de vang-actie. De muis zit in een bakje met sterke lijm. HAHA. Minder haha was dat ie weg moest en ik het niet durfde op te pakken. Gelukkig was daar stoere reddende engel Marcel die heeft m buiten gezet.
Een dode muis opruimen vind ik overigens minder erg ;)

Engelse prive-les is veel beter dan die groepslessen die ik heb gevolgd. Dus ben nog steeds blij dat ik ben geswitcht. Zo veel meer tijd voor andere dingen.

Dit was m weer. Tot de volgende keer!
x elisa

  • 13 Mei 2009 - 22:15

    Claire:

    Hey!

    Vanaf 4 bus-uurtjes bij jouw vandaan... Thanx voor je tip over Rockefeller centre, ben er vandaag langsgelopen met daglicht, maar dan ga ik nog ff terug op een avond! ;)

    xxx

  • 14 Mei 2009 - 07:15

    Maartje :

    Hoi Elisa,

    Af en toe zie op hyves je naam voorbij komen, en ben dan toch wel benieuwd naar je verhalen! Dus deze keer maar eens echt een verhaal gelezen! Wat onwijs leuk wat je tot nu toe allemaal hebt gedaan. Nog ontzettend veel plezier de komende tijd!

    Groetjes,

    Maartje

  • 14 Mei 2009 - 08:10

    Leanne:

    Hoi Elisa,

    Het ziet er allemaal weer leuk en gezellig uit, zo op de foto's. Je nieuwe kapsel staat je goed!

    Op Puk gaat het ook allemaal z'n gangetje. Hier hebben we ook al een aantal mooie dagen gehad, lekker met de kids naar buiten.

    Doe de groetjes aan de familie en see you next time!

    Groetjes Leanne

  • 14 Mei 2009 - 08:40

    Tante Annemieke,:

    Lieve Elisa,

    Ik heb weer genoten van je verhaal, het is weer een feest. Wat maak je zo veel mee, hebben ze in America helemaal geen stroopwafels? Misschien kun je nog een handeltje opzetten. Lijkt me best lastig die enorme temperatuurverschillen. Maar je zie veel en leert heel veel.
    Dank je wel nog voor je lieve kaart Ome Ab schrijft jou ook nog een stukje.
    Ik heb vorige week mijn tanden en kiezen van mijn bovengebit laten trekken. En loop nu met een lach op mijn gezicht rond. (Na eerst wat ontberingen). Het was hard nodig.
    Krista krijgt ook al 'n buikje, en is al weer op de helft. Volgende week alweer 1 jaar getrouwd!!!!.
    Het gaat snel Elisa jij al bijna 7 maanden in America.
    Ik wens je alle goeds toe en heel veel liefs en natuurlijk dikke kussen.

  • 14 Mei 2009 - 09:30

    Tessa:

    Interesting, het Open Huis gebeuren! Nog belangrijke mensen gespot?
    Grappig dat die Amerikanen zo happig waren op de stroopwafels. Neem ze een keer mee naar Nederland. Loop naar een kraampje waar ze vers gebakken worden en ze willen niet meer weg ;)
    Wat leuk dat jullie je halfjarig jubileum hebben gevierd!
    En dan New York... Alweer ;)! ASO :P. Nee hoor: cool (letterlijk, haha)!
    Heb je nog wat M&M's over? Kun je ze delen met die heerlijke (naakte) man ;)!
    Begint de zomer nu al een beetje te komen? Of zijn het echt nog temperatuurwisselingen? Hier in NL is het al een tijdje rond de 16 graden. Wel lekker, maar het mag nog wat warmer :D!
    Geweldig dat Laura overkomt, zal vast leuk worden! Waarom is het zo lastig met de tickets? Ga je ter plekke kijken waar je gaat slapen of boek je dat ook vooraf?
    Wanneer is Willemien precies uitgerekend? Kan het nu elk moment gebeuren?
    Tennissen is leuk he, haha.. Ben ook weer superblij dat ik weer bezig ben.
    Ik zal de PvdD binnekort eens langs laten komen... Muizen vangen in sterke lijm, en er dan ook nog van genieten.. Oh, oh, oh Elisa :P
    Meid, veel plezier weer!
    Liefs

  • 14 Mei 2009 - 09:46

    Tessa:

    Interesting, het Open Huis gebeuren! Nog belangrijke mensen gespot?
    Grappig dat die Amerikanen zo happig waren op de stroopwafels. Neem ze een keer mee naar Nederland. Loop naar een kraampje waar ze vers gebakken worden en ze willen niet meer weg ;)
    Wat leuk dat jullie je halfjarig jubileum hebben gevierd!
    En dan New York... Alweer ;)! ASO :P. Nee hoor: cool (letterlijk, haha)!
    Heb je nog wat M&M's over? Kun je ze delen met die heerlijke (naakte) man ;)!
    Begint de zomer nu al een beetje te komen? Of zijn het echt nog temperatuurwisselingen? Hier in NL is het al een tijdje rond de 16 graden. Wel lekker, maar het mag nog wat warmer :D!
    Geweldig dat Laura overkomt, zal vast leuk worden! Waarom is het zo lastig met de tickets? Ga je ter plekke kijken waar je gaat slapen of boek je dat ook vooraf?
    Wanneer is Willemien precies uitgerekend? Kan het nu elk moment gebeuren?
    Tennissen is leuk he, haha.. Ben ook weer superblij dat ik weer bezig ben.
    Ik zal de PvdD binnekort eens langs laten komen... Muizen vangen in sterke lijm, en er dan ook nog van genieten.. Oh, oh, oh Elisa :P
    Meid, veel plezier weer!
    Liefs

  • 14 Mei 2009 - 11:51

    Marielle:

    heey elisa,
    ik vond het heel gezellig met het skypen:D
    maar wel weer leuke dingen heb je meegemaakt hor:)
    en ik ook bijna (examens..)
    maar ook cool van die m&m shop, zooveel kleuren:)
    hahaha met die muis is ook wel grappig:P
    nog veel plezier & tot op skype of msn (L)

    xxx

  • 14 Mei 2009 - 19:31

    Wil Van Der Ham:

    Ik merk wel dat je aardig afstand aan het nemen bent van Nederland. Je begint een beetje Amerikaanse te worden. je schrijft niet alleen minder maar ook Amerikaanser. Je komt toch nog wel terug hè?!
    Haha. Leuk om allemaal te lezen. Wat is die Lise een heerlijk snoepie zeg. En straks voor twee kindertjes zorgen. Deze ervaringen neem je allemaal maar mooi mee in je rugzak. Leerzaam, maar vooral hartstikke leuk. Ik wou dat ik dat ook gedaan had toen ik zo rond de twintig was. Els en ik zijn vast van plan ook van die verre reizen te gaan maken. Voorlopig zijn we ons huis aan het verbouwen. We hebben een extra kamer op het huis laten bouwen en er komt aan de andere kant een extra dakkapel. Voor Els haar knutselruimte en voor mijn muziek. Echt wel decadent. Ik heb het ook super in mijn nieuwe baan bij Marjolein op school. Wist je trouwens dat ze volgend jaar full-time komt werken bij ons?

    Nou dat was het dan weer. Tot de volgende brief.

    Wil

  • 14 Mei 2009 - 22:16

    Henny:

    He, weer leuk om bovenstaande te lezen en dat je het nog steeds naar je zin hebt, buiten de enkele dagen dat je het wat minder ziet zitten. Maar grotendeels leuke dingen doen en ook nog leuk werk ook. Mocht je ook lekker graaien daar bij de M&M's want als ik dat zo zie krijg je daar echt zin in.
    Wat het volleballen betreft, je weet het je kan bij ons gelijk aan de bak want we zitten te springen om (nieuwe) leden.

    Groetjes en afwachten weer op een nieuw verhaal.

  • 16 Mei 2009 - 18:18

    Claudya:

    Hi Elisa,
    wat gaat de tijd toch hard he! Jij komt dus over een half jaar bij ons solliciteren..haha. Leuk dat je nog steeds aan het genieten ben. Groetjes, Claudya
    ps. arme muis....(doet mij denken aan de muis die wij ook in huis hadden en op een dag weg was. Na enkele dagen vonden wij hem uitgedroogd (dood)tussen de bank en de muur..)Lekker verhaal he!
    groetjes weer....

  • 17 Mei 2009 - 20:34

    Miranda:

    Lieve Elisa,

    Gefeliciteerd jullie allemaal met de geboorte van Kim. Wat een schatje. En wat een feestje dat ze gezond en wel geboren is. Wat zie je er trots uit Elisa. Net of je weer tante bent geworden. Zo voelt het waarschijnlijk ook. En wat lijkt Lise ineens heel groot. Echt een grote zus. Geniet de komende dagen van deze bijzondere en intieme gebeurtenis, die je van zo dichtbij mag meemaken. En van dat hele kleine meisje wat je zo vaak je wilt in je armen kunt houden. Heerlijk! Liefs, Miranda en groetjes en felicitaties van Leo en Annely

  • 17 Mei 2009 - 21:07

    Evelien:

    wat een belevenissen weer zeg!!!Leuk dat je zoveel verschillende dingen kan doen en zo veel kan zien van het land.
    Wat aardig van de familie dat ze je jubileum vierden met een weekendje weg!!
    Wel zielig voor de muis, plak aan zijn pootjes. KOn marcel hem dan wel losmaken??Hoe gaat het met Lisa, kan ze al beter jou aandacht delen met anderen kinderen? ben benieuwd.groetjes
    Evelien

  • 17 Mei 2009 - 21:09

    Evelien:

    Vegeet ik nog te schrijven: wat een leuke foto's!!

  • 08 Juli 2009 - 20:40

    Evelien:

    leuk om weer iets te horen, wat heb je weer ontzettend veel gezien en meegenaakt, exciting!!!!wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! goede rede om langer te blijven
    Lisa groeit enorm internationaal op,fantasties natuurlijk in deze mondriale tijd.
    veel groetjes
    en have fun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisa

Hoi, Welkom op mijn waarbenjij.nu site. Ik was in 2008-2010 als au pair aan het werk in Washington DC en ga december 2011 een kort bezoekje aan DC (en mijn familie daar) brengen om van daaruit door te vliegen en een maand in Nieuw Zeeland te gaan vertoeven. Ik zal proberen jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn belevenissen! Veel leesplezier en als je een berichtje achterlaat vind ik dat super leuk! Groetjes Elisa

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 40711

Voorgaande reizen:

15 December 2011 - 20 Januari 2012

Washington DC > Nieuw Zeeland

28 Oktober 2008 - 21 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: