St Patricksday, babyshower, afscheid - Reisverslag uit Chevy Chase, Verenigde Staten van Elisa Valk - WaarBenJij.nu St Patricksday, babyshower, afscheid - Reisverslag uit Chevy Chase, Verenigde Staten van Elisa Valk - WaarBenJij.nu

St Patricksday, babyshower, afscheid

Door: Elisa

Blijf op de hoogte en volg Elisa

07 April 2009 | Verenigde Staten, Chevy Chase

Dat is een tijd geleden.....

Ik zat me afgelopen week af te vragen of ik de laatste paar weken nog iets bijzonders heb meegemaakt of dat het leventje hier al zo 'gewoon' is geworden dat ik jullie er alleen maar mee kan vervelen? ;)

Ik verveel me in ieder geval nog steeds niet! Lise is elke keer weer leuk, leuker, nog leuker. Ze begint wel al een 2 jarige peuter te worden die het woordje 'nee' en no (of course) te pas en te onpas gebruikt. Wc/potje ging erg goed, maar is de laatste dagen wat minder geworden. Want zoals nee nee is bij mij, zo geldt dat ook voor Lise en dan krijg je het dus ook niet voor elkaar...

En ze praat zo ontzettend veel en steeds beter. Al blijft de 's' een belangrijke afwezig letter. Daardoor lijken sommige woorden op elkaar en moet ik radend herhalen wat ze zou kunnen bedoelen. Na 2 of 3 pogingen zegt Lise dan maar: ' Oja!!' (nu snap ik het (niet).... hahaha. Ze is echt zo grappig en zoals mijn moeder een spiegel voor me kan zijn is Lise dat ook! Heel fijn! We moeten nu echt oppassen met wat we zeggen, ze herhaalt alles! Zagen we vorige week een oudere man met hangtieten, dat had ik niet hardop moeten zeggen, want dit werd vanaf de achterbank luid en duidelijk herhaald!
(en dan mag je niet lachen!!!)

Ze probeert de kleuren te benoemen: 'belauw, goene, gele, grode, warte'en dan komt daar meestal 'auto' achteraan. Want die zien we heel veel als we buiten zijn en fietsen.
Vandaag heeft ze een paaskleurplaat zitten vingerverven, ze kiest zelf de kleur en probeert zelfs de paaseieren op de kleurplaat binnen de lijntjes in te verven. Dat lijkt me toch wel bijzonder!!
Stoepkrijten doen we nu ook al, het begint hier steeds meer op lente te lijken, dus meer en meer buiten! Zij noemt een dier en ik mag m tekenen en zij kleurt m vervolgens in.

De Cherry Blossom heeft zich de afgelopen week laten zien. Enorme mooi roze/witte bloesem en hele wijken en het Tidal bassin (in DC) staan er mee vol. Dit is echt een bezienswaardigheid waar heel veel mensen op af komen!

Sinds een week of wat wil Lise ook constant een handje geven, eerst was dit noodzakelijk kwaad ivm oversteken, maar nu vraagt ze er veel om en dit is zoooo schattig! en ze loopt hartstikke lief mee! Hele afstanden legt ze af!

Kortom het is een meisje dat veel, snel en graag leert, speelt en 'is' en elke keer weer iets nieuws uit vindt!

Oja en ze heeft wellicht ook een talent voor piano spelen. Filmpje zegt genoeg!

Open gym, 2x per week in een gymzaal spelen met ballen, matten en veel andere kinderen, dat is eigenlijk wel vaste prik. Inmiddels hebben we een behoorlijke groep van au-pairs en kinderen verzameld die we daar dan zien. En een kringliedje en dans doen is erg leuk. Zeker met 10 kids en au-pairs en in 4 verschillende talen!! En een lol en aandacht (en de dag erna spierpijn) dat we hebben!

St Patricksday. Zo 15 en di 17 maart heb ik dat gevierd. Eerst een parade met allemaal (praal)wagens en veelal verklede en dansende mensen in met name de GROENE kleur.
Uiteraard wilden Hadar en ik ook graag meedoen en hebben we een prachtige groene hoed en kettingen gekocht (die later gratis werden uitgdeeld :() het regende helaas wel, maar ondanks dat toch genoten en daarna nog een museumpje gepakt. American Natural history.

En dinsdag 17 maart in een Ierse pub, met allemaal au-pairs, veel groene kleding EN mijn groene muts (waar ik lekker veel aandacht door kreeg :P) hebben we genoten van het Guiness bier (Elisa en bier, ja het gaat steeds beter samen) heerlijke rock music en flink dansen en iedereen deed lekker mee, daar houd ik wel van!!

Vorig weekend de Arlington Cemetry bezocht, een heel grote begraafplaats, waar onder andere ook John F. Kennedy en jacky Kennedy begraven liggen. En de onbekende soldaat, wie kent m niet?

Afscheid Hadar
Gisteren echt afscheid genomen van Hadar, de Israelische au-pair, ze gaat na 6 maanden hier voor Dana en Maya (de tweeling vriendinnetjes van Lise) te hebben gezorgd terug naar het 'veilige' Israel. Voorbereiden voor haar studie. Afgelopen weekend al een afscheidsetentje, poolen en vorige week al ergens een drankje met de au-pairs en nog een keer hier een laatste playdate. Ik vind het erg jammer dat ze weg is, want we zagen elkaar echt heel regelmatig (4-5 keer per week) Maar we hebben afgesproken dat Charlie en ik haar volgend jaar gaan opzoeken in Israel en tot die tijd contact houden via skype!

Fysio en blessure
Sinds 8 weken pijn in mijn voet. En sinds 4 weken naar de physical therapist (mijn favoriete woord van de maand! Dat helpt! Met warmte, massage en oefeningen gaat het beter, nu nog afwachten of de verzekering ook gaat vergoeden.

Eindelijk verandering met Engelse les
ja ja, het is gebeurd hoor, ik heb weer actie ondernomen en ben bij een andere instelling gaan kijken voor Engelse (prive)les. Deze week ga ik hopelijk beginnen, 90 minuten per week. Ik ben benieuwd.

Babyshower
Vorige week dinsdag, na een paar dagen leuke, geheimzinnge voorbereiding is er voor Willemien een babyshower geweest. Een Amerikaanse gewoonte: voor de bevalling een leuk (en lekker!)feestje voor de aanstaande moeder waar ze allemaal kleine, praktische cadeautjes en tips krijgt van andere vriendinnen, collega's, buren etc.
(Hier in Amerika doen ze niet aan kraambezoek)
Georganiseerd voor nog 2 zwangere dames van/rond de ambassade. Willemien had al wel een vermoeden, maar dit maakte het eigenlijk allemaal nog leuker. Lise en ik al vroeg de deur uit, 'we gaan lekker lang in de speeltuin spelen!' (jaja...dacht ze) om vervolgens in de auto, die Marcel elders had geparkeerd, om het maar niet te laten opvallen...naar het feestje te gaan! Leuk om een keer mee te maken!
Over zo'n 8 weken wordt de baby verwacht.

Aankomend weekend naar New York. Het kan ook niet op! Samen met Charlie en haar moeder. Ik ben benieuwd!

Oh ja en als jullie denken dat ik het alleen maar druk heb met feestjes vieren en met Lise spelen (dat is het wel voornamelijk...) denk ik ook na over mezelf en de toekomst en ik zit eraan te denken om weer te gaan studeren en er ook bij werken. Iets pedagogisch, opvoeden (niet meer als bo leerkracht!!) maar hoe en wat en in welke vorm, dat weet ik nog niet!

Leuk detail: nu ik deze weblog zit te schrijven zitten Marcel en Willemien ook aan dezelfde tafel druk achter hun laptop te werken! Echt een laptop-community. Typisch iets van deze tijd! (en ik lig in een deuk, in mn eentje...)

Toch wel weer veel te vertellen!
Nou iedereen de groeten! Alle jarigen een fijne verjaardag en Vrolijke paasdagen!

  • 08 April 2009 - 10:41

    Anika:

    Hallo Elies,

    Leuk weer even een verhaal van je te lezen! Echt leuk wat je allemaal over Lise verteld. Jammer zeg dat Hadar weg is. Maar je hebt nog genoeg sociale contacten over lees ik zo. Ook leuk om haar in de toekomst op te zoeken.

    Heel veel plezier in New York!

    Geniet ervan!

    x Anika

  • 08 April 2009 - 12:55

    Wil Van Der Ham:

    Leuk. St.Patricksday. Lijkt wat de kleuren betreft wel op een Heineken-party! Ook leuk om te horen dat je zo geniet van Lise. Het gaat allemaal helemaal goed zo te horen. Andere studie, andere Engelse les, veel lol, leuke vrienden. Wat wil een mens nog meer?! Zoals gezegd, print ik je nieuwsbrief meestal uit, want dan kan Els hem ook lezen. Meestal komt het dan niet meer tot een reactie. Maar wat dat betreft heb je aan belangstelling ook niets te klagen. Veel plezier verder. Groetjes ook van Els.

    Wil.

  • 08 April 2009 - 14:12

    Mamma:

    Wat een lekker leventje zeg!
    Wow, wat een mooie bloesem allee en super mooie hoed, staat je goed.
    Fijn dat alles oke is met iedereen.
    Knuffels voor Lise van "opa en oma" en groet aan de familie.

  • 08 April 2009 - 18:18

    Marielle:

    heey elisa:D
    ik moest toch wel lachen bij dat gedeelte dat ik niet mocht lachen, haha :P
    en aaaahh dat filmpje is ZOOOOOOOOO schattig :D!!
    wat speelt ze leuk piano !:)
    en leuke foto's ook, die stonden ook op mijn kaartje :D!

    xxxxxxxxmarielle


  • 08 April 2009 - 19:45

    Leanne:

    Hoi ELisa,

    Wat leuk weer om te lezen allemaal. Dat
    St Patricksday zo groots gevierd wordt in Amerika wist ik niet,maar leuk om dat ook mee te maken. En die babyshower, wat leuk zeg voor Willemien.Ze was vast helemaal verrast. Wens haar een prettig verlof toe en jij veel plezier in New York.

    xxx Leanne

  • 12 April 2009 - 06:51

    Pappa:

    Lieve Elisa, Een Zalig Pasen en een fijnt tijd in New York samen. Als je dit bericht leest ben je al weer terug uit New York.
    Leuk om al die ontwikkelingen van jou en Lise te lezen.

    Heerlijk om te merken dat je geniet.

    Vandaag gaan wij naar Matthijs om hem te feliciteren. En vanavond aan de slag voor morgen.

    Dank je wel voor je mooie kaart met Lise en jou en de gierende dames.

    Gisteravond hebben we na de Paaswake een broodje gegeten bij Louise en Rob en waren midden in de nacht weer thuis. Maar het was heel gezellig.

    met een knuffel van pappa

  • 28 April 2009 - 19:32

    Tonny:

    hallo elisa
    eindelijk weer een bericht van mij er is heel wat gebeurd de afgelopen tijd
    mijn moeder is overleden dus dat hakt er allemaal aardig in crematie
    huis leeghalen alles regelen maar met mijn broers en zus is dat allemaal goed gegaan
    Wim en ik zijn een weekje naar spanje geweest even niets doen !!!!
    met jou gaat het goed in America zo te lezen wat zien de bloesembomen er prachtig uit het is hier nu ook zo mooi !!!!
    bedankt weer voor je verslag
    lieve gr tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisa

Hoi, Welkom op mijn waarbenjij.nu site. Ik was in 2008-2010 als au pair aan het werk in Washington DC en ga december 2011 een kort bezoekje aan DC (en mijn familie daar) brengen om van daaruit door te vliegen en een maand in Nieuw Zeeland te gaan vertoeven. Ik zal proberen jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn belevenissen! Veel leesplezier en als je een berichtje achterlaat vind ik dat super leuk! Groetjes Elisa

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 40715

Voorgaande reizen:

15 December 2011 - 20 Januari 2012

Washington DC > Nieuw Zeeland

28 Oktober 2008 - 21 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: