Miami, fietsongevalletje en meer! - Reisverslag uit Chevy Chase, Verenigde Staten van Elisa Valk - WaarBenJij.nu Miami, fietsongevalletje en meer! - Reisverslag uit Chevy Chase, Verenigde Staten van Elisa Valk - WaarBenJij.nu

Miami, fietsongevalletje en meer!

Door: Elisa

Blijf op de hoogte en volg Elisa

09 Maart 2009 | Verenigde Staten, Chevy Chase

Dag lieve mensen!

"Daar ben ik weer met een overwegend zonnig berichtje vanuit een zonnig en lente-achtig Amerika!"

Althans dat is het hier de afgelopen paar dagen geweest. 7 dagen geleden vroor het nog flink en lag er een dik pak sneeuw! (ik/we blijven ons maar verbazen!)
En het was zelfs zo erg: ik ben vorig weekend naar Miami geweest. Heerlijk een paar dagen zon, zee, strand en mooie mensen (en heel veel homo's :) er was een soort gay-festival. We hebben genoten, ook van de travestieten! hahahah)
Maar goed een graad of 25 en terug in Washington -5!!!!! Liep Charlie daar op het station in teenslippertjes en een spijkerjasje. back to reality....

Miami was echt genieten geweest. Ruim 3 dagen vakantie! We zaten in een hostel. Netjes, nieuw en modern. In een kamer voor 8 meiden. Leuk om op die manier snel wat contacten te maken.
Het hele weekend Engels gesproken! Goed!! Ook weer vebeterd! (goede reden om komende 2 weken Engelse les te skippen! haha!) En een paar NL meiden ook tegen gekomen. Sterker nog, uit Den Haag, sterker nog ze hadden bij mij op het SMC (middelbare school) en de pabo gezeten. Sterker nog 1 van die meiden is een collega geweest van mn nichtje.... hoe bizar. Aan de andere kant van de wereld op precies dezelfde plek in de kamer tegenover de onze....

Erg gezellig met Charlie. ken je dat... niet uitgepraat raken, heerlijk relaxen en veel foto's maken! En nog best wat zien ook! ;) En een beetje hetzelfde denken en doen... is ook wel prettig!
Zij is erg goed in het aanpakken van dingen en uitzoeken (zij heeft alles ook geboekt) en ik ben meer van het uitvoeren! ;)

Vrijdagmiddag vertrokken, metro, vliegtuig, bus, bus en wandelen (want de buschauffeur vertelde ons 3 haltes te laat dat we er al uit hadden gemoeten! Fijn Buschauffeur!)
Met onze net aangeschafte handbagage koffertjes! (maar 17 dollar! is het wel waard met alle tripjes die ik/we nog van plan zijn!) aangekomen op Miami South Beach om bij 23 uur.
Intussen al heel wat (bijzondere) mensen ontmoet en met iedereen een praatje! Al heb ik van de praatjes maar de helft meegekregen :S. Ik had nl zo'n last van m'n oren gekregen tijdens de vlucht. Echt doof gewoon!! (en ik ben al zo goedhorig...)

Het hostel zat op 5 min lopen van het strand en Ocean's drive (DE boulevard met allemaal restaurants en daar kom je echt om te kijken en bekeken te worden!) Lekker temperatuurtjes, rond 20 graden.
Pizza'tje gegeten en een beetje rondgekeken.

Zaterdagochtend al vroeg wakker en om 10 uur zaten we al op het witte strand!!!!
Zonnebrandcremetje smeren! Was echt al nodig, anders pijnlijk verbrand. graad of 25! Wat was dat lekker! Heerlijk ook gezwommen in de helder blauwe zee, niet te koud. En Echt zo mooi zoals op televisie!!!)
Om 2 uur terug, klaargemaakt voor Miami downtown, met de bus. Allemaal mooie, dure, open auto's met mooie mensen erin. En harde muziek!
Downtown rond gelopen en een beetje de buurt verkend, was een beetje oud en saai. Dus niet heel bijzonder.
Wel de palmbomen, het in een rokje en t-shirtje rondlopen en koude drankjes drinken!

's avonds wilde we graag de sunset (zonsondergang) bekijken, maar helaas die bevindt zich aan de andere kant en is dus niet te zien. Dat werd vroeg opstaan en de zonsopgang bekijken! Ja! Ja!
Eerst hotdogs eten in het hostel en wat boodschapjes gedaan en een beetje op bed gelegen (toch vermoeiend hoor zo'n dag!!! :)

Charlie is nog geen 21 en daarom mag ze geen alcohol kopen of bars in... Toch erg genoten van het ijsje en drankje, zittend op het strand tot 00.30!! Alleen een linnen broek en spijkerjasje was genoeg!

Zondagochtend om 6.15 uur opgestaan om de zonsopgang te bekijken! Om 6.43 kwam de zon op en we hebben er van genoten. Heel veel foto's gemakkt. Wel een beetje wolken voor de zon(ook bijzonder, want de meeste mensen zullen die niet op hun foto's hebben staan, aangezien het uitzonderlijk is dat het daar regent en onweert, maar wij waren de mazzelaars dat wij er zondag precies waren ;) (uiteindelijk is dat wel meegevallen hoor. paar druppels maar gehad!)
Ik heb ook nog hardgelopen op het strand en mooie foto's gemaakt van de omgeving en daarna hebben we samen ontbeten op het strand! het zijn allemaal wel bijzondere ervaringen!!!

We wilden fietsen huren, maar was eigenlijk niet de moeite, kleine afstanden en niet echt goede wegen om te fietsen. We hebben gewandeld naar het Holocaust memorial en over Ocean's Drive geslenterd. Cocktail gedronken (joekel voor 25 dollar!) en genoten van alle mensen. Er valt zo veel te bekijken!!!!
's avonds in het hostel met een Braziliaanse gesproken. En hoe kom je bij het onderwerp... maar we hebben onze feestdagen vergeleken, hoe we het vieren (echt zo anders bij iedereen!) en ik heb Sinterklaas uitgelegd!!! En de verschillen daartussen met Duitsland is zo grappig!! Dus weer een hoop bijgeleerd! :D

Maandag naar de Everglades, een subtropisch gebied met o.a. krokodillen waar je langs vaart met een airboat! Beetje koud was het deze dag wel (20 graden, maar fris windje; onweer en regen was blijkbaar toch ergens geweest) Echte krokodillen gezien, ook babykrokodillen! En met de airboat was ook wel gaaf om door het water te zoefen. Het was alleen wel wat kort (30 min)
Daarna met onze bagage nog Miami downtown in geweest en ons daar vermaakt. Ik heb daar zelfs nog een krokodil (1 meter lang) vastgehouden (wel klem om zn bek) en een slang om mn nek. helaas geen foto's.......

Om 16 uur met de bus terug naar het vliegveld en om half 8 zaten we na een uur vertraging (vanwege sneeuw in Washington.....) in het vliegtuig.
Dat was even omschakelen...Echt koud.

Ook dit weekend hebben we de economie weer goed laten draaien. Al vraag ik me wel af waar iedereen het over heeft: economische crisis...waar?? (vol vliegtuig, volle terrassen, vrij vol hostel)

Dinsdag met Lise in de sneeuw gespeeld. Sinds dinsdagavond zijn hier gasten. En daar ben ik afgelopen week mee opgetrokken. Ook 2 kids. Leuk voor Lise!

Vrijdag ben ik naar een theaterstuk geweest op de Franse ambassade. Frans en Engels. Gratis kaartjes, met Charlie & Hadar mee. Heb er echt nauwelijks iets begrepen van... kwam ook bij dat ik op weg daar naar toe met mn fiets ben gevallen. AU!
Leuke bergen heb je hier in onze woonwijk. Kan je lekker hard van af rijden!! Maar er lag zand op de weg en opeens was er al een bocht..... Ik zag de stoep al op me afkomen en mezelf al door de lucht vliegen. Om dat te voorkomen ben ik van mn fiets gesprongen, maar heb toch door de hopge snelheid een behoorlijke smak gemaakt. Fietslamp en mn hand kapot. Rest leek wel mee te vallen.... en belangrijkste: niemand had mijn domme valactie gezien! Fjoe!... (lekker belangrijk....)
Dus vrijdag ging het nog wel en leek de schade mee te vallen, maar zaterdag deed mn nek toch echt wel veel zeer!
De familie en gasten waren net die ochtend voor een weekend-weg vertrokken. Ik advies gevraagd bij mn vader wat ik moest doen, het is toch je nek... hij adviseerde naar de dokter. maar ja... we hebben hier nog geen huisarts/MD gezocht, dus moest wellicht langs De eerste hulp (emergency room). Waar? Dokter gebeld... maar ja zaterdag. Bijna alles gesloten. En mijn gedachte was ook: is het niet alleen maar spierpijn, dat vanzelf wel overgaat? Nou ja om een lang verhaal kort te maken, ik vond het allemaal best ingewikkeld en moeilijk! KL*T* zeg maar.
gelukkig zeer lieve behulpzame mensen en de buurvrouw (die in een ziekenhuis werkt) Zij heeft me gecheckt, bewegingen laten maken en ik verging niet van de pijn, dus waarschijnlijk niks gebroken of zoiets en ibuprofen gegeven. Ik heb toen vrijwel alleen maar plat op bed gelegen en nu gaat het gelukkig weer een stuk beter en kan ik mn nek weer draaien!

En dit weekend was het juist zo'n heerlijke temp.! 21 graden en ik lag plat in bed.... beetje jammer!

Gisteren wel op een bedbank in de tuin! en vandaag gewerkt: een ochtend in de dierentuin en de rest van de dag ook lekker buiten! Werken! En heb al een lekker kleurtje!

Kortom het was even een lastig momentje, dat je je weer even realiseert dat je ver van huis bent, maar gelukkig is het meegevallen en de lente is wel begonnen en dat maakt het allemaal erg aangenaam!(de klok is hier zondagnacht al een uur vooruit geschoven! (aankomende week wordt het wel weer kouder, maar toch het gaat de goede kant uit!)

Morgen (dinsdag) wordt er Purim gevierd. Het Israelische carnaval. Daar ga ik samen met Hadar heen. heb nog geen idee wat ik aan zal doen... kostuum....??? maarre ben wel benieuwd! Hadar gaat over een maand terug naar Israel. is wel heel jammer! Maar we houden contact en dan kunnen we wellicht vakanties bij elkaar gaan vieren... israel ligt eigenlijk helemaal niet zo ver van NL af (en Duitsland... Charlie ook niet! Goede vakantieadresjes haha)

Dit was het weer!
Tot de volgende keer!
Elisa

  • 10 Maart 2009 - 08:21

    Arenda:

    wat gaaf om alles weer te lezen en je hebt weer genoeg meegemaakt!!! de foto's zijn ook erg leuk zo zie je er ook een beeld bij!!! nou meid geniet daar maar lekker van dat lente weer want hier moeten we daar nog even op wachten denk ik. zeker om in onze bikini op het strand te gaan liggen!!! xxx arenda

  • 10 Maart 2009 - 09:26

    Anika:

    Hee Elisa,

    Leuke foto's! Wat heerlijk om gewoon even naar Miami te kunnen gaan!! Leuk zeg dat je zulke leuke contacten hebt met andere au pairs! Maakt het erg gezellig.

    x Anika

  • 10 Maart 2009 - 10:40

    Marielle:

    heey elisa,
    wat een verhaal allemaal :D
    niet fijn dat je van je fiets was afgevallen :S
    maar wat is een ibuprofen? & wel gaaf hoor van die krokodil & slang!!!
    de foto's zijn ook leuk :)
    & die zonsopgang is echt super mooi:D!

    xxxxx

  • 10 Maart 2009 - 12:44

    Debbie:

    Hey Elisa!

    Klinkt goed allemaal! (op je val na dan...) Beter weer dan in NL! Veel plezier met carnavallen!

    groetjes Debbie

  • 10 Maart 2009 - 16:04

    Nancy:

    Wat maak je toch een boel dingen mee zeg! Naar Miami geweest zomaar, geweldig! Je straalt, je berichten stralen en ik lees genietend mee! Heerlijk! :)

  • 10 Maart 2009 - 17:23

    Tante Annemieke:

    Hoi Elisa,

    Elisa kan ik een stukje van jou schrijf talent overnemen.
    Dat lijkt mij wel wat. Je zou zo een column kunnen schrijven voor een of ander blad. Het boeit en het leest heerlijk.
    Maar niet nog eens onderuit gaan.
    Wel volop van de zon genieten, want die mis ik hier nog wel veel te koud voor mij, ik wil lekker de warmte voelen.
    Geniet maar van alle bijzondere dingen die op je pad komen.
    Groetjes en een dikke kus.

  • 15 Maart 2009 - 18:18

    Mamma:

    hoi elies, weer een leuk verslag behalve dan je fietsduikelavontuur.
    gelukkig gaat het weer beter heb ik van pappa vernomen.
    leuke vakantiefoto's en leuk meisje, charlie.
    Fijn dat je leuke meiden om je heen hebt om wat te lachen en te dollen.
    geniet van de lente. hier is de lente nog heel schaars aanwezig. Nog even geduld hebben.
    de terrasjestijd komt er aan en we hebben in januari in washington veel bankjes gezien om in de lentezon van mensenkijken te gaan genieten!!! Lekker doen!!! is gratis.

  • 15 Maart 2009 - 19:13

    Evelien Koot:

    Hi wat heb je veel gedaan in Miami.Echt actief.Ik ben er 2 jaar geleden ook een dag geweest maar i.v.m.veelste weinig tijd naqtuurlijk veel minder gezien.Maar de bloulevard is onwijs leuk he en al die mensen die langs lopen en rijden om te showen, prachtig. Je hebt mooiefoto's gemaakt vooral van de zonsopgang het vroege opstaan was dus de moeite waard.Ook die foto van het beeld van de holocaust,heel goed gemaakt.groetjes

  • 31 Maart 2009 - 16:03

    Marjolein:

    Hé Elies,

    Even weer een kijkje nemen op je site.. en nog steeds volop aan het genieten natuurlijk! Je ziet er goed uit meis, je kunt zien dat je het daar geweldig hebt!! Wel terug komen he, over 7 maanden!!!

    x Marjolein

  • 03 April 2009 - 19:25

    Leanne:

    Hoi Elisa,

    Wat ziet het er allemaal gaaf uit. Zo op het strand, mooi weer, heerlijk lijkt me dat. Wat zal jij genieten zeg!!
    Hier begint het ook lekker weer te worden, dus ook wij zitten heerlijk in het zonnetje.

    Veel plezier, hoop snel weer wat van je verhalen te lezen.

    XXX Leanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisa

Hoi, Welkom op mijn waarbenjij.nu site. Ik was in 2008-2010 als au pair aan het werk in Washington DC en ga december 2011 een kort bezoekje aan DC (en mijn familie daar) brengen om van daaruit door te vliegen en een maand in Nieuw Zeeland te gaan vertoeven. Ik zal proberen jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn belevenissen! Veel leesplezier en als je een berichtje achterlaat vind ik dat super leuk! Groetjes Elisa

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 40708

Voorgaande reizen:

15 December 2011 - 20 Januari 2012

Washington DC > Nieuw Zeeland

28 Oktober 2008 - 21 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: