Tijd voor een nieuwe update - Reisverslag uit Chevy Chase, Verenigde Staten van Elisa Valk - WaarBenJij.nu Tijd voor een nieuwe update - Reisverslag uit Chevy Chase, Verenigde Staten van Elisa Valk - WaarBenJij.nu

Tijd voor een nieuwe update

Door: Elisa

Blijf op de hoogte en volg Elisa

22 Februari 2009 | Verenigde Staten, Chevy Chase

Hoi allemaal,

Hoe gaat het daar in het koude Nederland?

Net zo koud als hier? het is nu rond de 4 graden en na wat regen vanmorgen is het nu weer opgeklaard.
8 feb en 11 feb is het hier rond de 19 graden geweest. Heerlijk de hele dag buiten geweest en zelfs gepicknickt, het leek erop dat het voojaar al was gestart, maar is nu dus weer flink koud. (dat warme weer was ook weer uitzonderlijk voor hier) Maar ik heb/we hebben zo'n zin in het voorjaar!!! Lekker weer, lekker veel buiten dingen kunnen ondernemen. Geen sjaal en handschoenen meer aan!

Ik heb vandaag een dagje 'helemaal niks'. Tijd geleden dat ik dat heb gehad en kan er daarom erg goed van genieten. Ik heb regelmatig vrije dagen hoor, maar die plan ik altijd weer zo vol dat er bijna geen sprake was van 'vrij'. Maar natuurlijk meestal wel de moeite waard! maar nu tijd en gelegenheid om weer even mn weblog bij te werken en met foto's aan de slag te gaan!

Vorig weekend heb ik op Lise gepast. Marcel en Willemien zijn samen naar New York geweest. En hoewel Lise over het algemeen een enorm schattig en leuk meisje is (heeft soms haar buien, wie niet ;) is het toch best vermoeiend. (weer meer respect gekregen voor alle ouders) en houd het werken niet op om 17.30 uur.

Op zaterdagavond kwamen 4 au-pairs bij mij eten en hadden we afgesproken dat ieder een deel van het diner voor zijn rekening kon nemen, voorkeur voor iets speciaal uit je eigen land (NL, Duitsland, Israel, Bosnie) was een erg geslaagde avond!! En de wodka was ook best lekker, met de jus er naast!

Maar doordat ik het weekend had gewerkt liep ik afgelopen week een beetje achter de feiten aan en is 3 avonden Engelse les en sporten en afspreken en en en en en..... een beetje te veel en vind je alles net even wat minder leuk.

Het hardlopen wat tot vorige week erg goed ging en waar de motivatie om te gaan rennen niet ontbrak, is nu wel even wat matiger. Ik heb ook last van mn linkervoet, dus houd even rust. Maar moet het natuurlijk wel snel weer oppikken!

Dinsdag was ik vrij en ben ik 's morgens naar The national Gallery geweest: Pride of place, Dutch Cityscpes of the Golden Age. En daar hangen schilderijen van o.a. Gerrit Berckheyde, Aelbert Cuyp, Jan van Goyen, Jan van der Heyden, Pieter de Hooch, Hendrick Vroom, Pieter Saenredam, and Jan Steen die Den Haag, Delft, Amsterdam, Haarlem hebben geschilderd. Het was wel aardig en grappig om met name Delft te herkennen met de kerken.

Daarna door naar de sportschool. Gaan hardlopen met de Personal Trainer, dat werkt wel, zelf zou ik het eerder hebben opgegeven, maar dan blijf toch doorrennen en hij gaf tips voor rekken en strekken en dat ik grotere stappen moet gaan nemen. (wist ik veel dat er nog zoveel achter zat, ik dacht alleen maar een beetje rennen......)
Geluncht, beetje msnen en alweer naar Engelse les. Misschien dan toch switchen en wellicht priveles nemen, duurder maar op mij gericht, dichterbij huis en meer tijd over voor andere dingen! Wordt vervolgd.

Gisteren (zaterdag) ben ik gaan winkelen met 2 au-pairs en heb ik weer goed de Amerikaanse economie gespekt. Volgende week naar Florida waar het zomers weer is, dus ja dan moet je wel allemaal nieuwe leuke kleren kopen!! En daarna bij de Cheescakefactory gegeten. Ook een belevenis: 40 min. wachttijd voordat er een tafeltje vrij was... 150 keuzes op de kaart. En als er iemand jarig is komt 5 man personeel je toetje brengen met een kaarsje en zingen ze Happy Birthday' voor je. Van ons clubje was niemand jarig, maar ik verzon het ter plekke dat Charlie jarig was... en ja hoor, daar kwamen ze voor haar zingen!! Echt zo gelachen! Charlie ook, al had zij het geitnje met mij willen flikken, ik was haar alleen net voor! :D :D

Afgelopen week met Lise naar de speelgoedwinkel geweest en allerlei knutselspulletjes gekocht, verven, stickers plakken, kralen rijgen we kunnen het nu allemaal doen. We hebben vrijdag met zn 3-en (Lise, W en ik) al flink geverfd. Leuk!

Op de foto de au pairs met wie ik veel omga.

Het is een beetje een hap-snap verhaal geworden...
Groetjes en tot de volgende keer!
x elisa

  • 22 Februari 2009 - 22:55

    Debbie:

    Ik begin al goed met het beter bijhouden van je verhalen, haha! Je hebt het weer lekker druk lees ik. Veel plezier met alles en ben benieuwd naar je verhalen over Florida.

    Groetjes Debbie

  • 23 Februari 2009 - 05:22

    Arenda:

    leuk leuk leuk..... je maakt daar echt veel mee zeg!!! nou lekker straks naar florida even daar genieten. nou meid tot het volgende verhaal heel veel plezier nog en doe lise marcel en willemien de groetjes van mij!!! xxx arenda

  • 23 Februari 2009 - 09:45

    Wil Van Der Ham:

    Hoi Elisa,
    Ik print je verhalen tegenwoordig uit, dan kan ik ze op mijn gemakkie lezen. Maar dat heeft dan weer als nadeel dat ik je meestal niet terugschrijf. Nog bedankt voor je gelukwensen bij mijn nieuwe baan. Het bevalt me prima. Ik kan veel leren van de directeur. Is echt een wijs iemand. Heel intuïtief ook. Ik heb hele leuke collega's. Volgende week wordt er een nieuwe vleugel geopend op school. Dan krijg ik ook echt een eigen werkplek en allemaal nieuwe spullen. Heel fijn allemaal. Ik ga je nieuwe belevenissen weer lezen en tot mails. Groetjes,
    Wil

  • 23 Februari 2009 - 16:28

    Leanne:

    Hoi ELisa,

    Toch weer leuk al je avonturen te lezen. Lekker naar Florida volgende week, heerlijk met het mooie weer daar.
    Heel veel plezier en lekker genieten.

    xxx Leanne

  • 23 Februari 2009 - 17:23

    Marjolein:

    Ha lieve Elies,

    Heerlijk om weer een stukje over je te lezen op jouw site! En zo te zien vermaak je je prima! Fijn dat je wat au-pair maatjes hebt..en wat leuk dat ieder een eigen gerechtje uit het land van herkomst heeft gemaakt.
    Veel plezier in Florida!

    x Marjolein

  • 23 Februari 2009 - 19:35

    Marianne:

    Hoi Elisa!

    Leuk om foto's te zien van hoe je het daar hebt en wat je allemaal doet! Als Lise net zo lief is als ze er uitziet, dan is au pair voor haar spelen vast een makkie ;-)! Geniet lekker. Fijn om te zien/lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat het zo goed met je gaat! Tot snel! X Marianne

  • 24 Februari 2009 - 07:10

    Claudya:

    hmmm....wist ik ook niet dat er meer zit achter het rennen!!?? Dan moet ik het bij mij ook aanpassen! Jij trekt je dus niets aan van de recessie en gaat lekker shoppen!! Zo zou iedereen moeten denken en voor je weet trekt het allemaal weer bij (oeps, look who's talking!)Ik ben zuiniger dan anders....hihihi
    Lieve Elisa, ik heb weer genoten van je hap-snap verhalen....tot de volgende keer! Groetjes!!!

  • 24 Februari 2009 - 14:37

    Mamma:

    Leuke foto's en veel dingen beleefd, wat een heerlijk baantje zeg, lekker plakken en fröbelen, picnicken in de zon, het kan niet op.
    Blijf lekker genieten van je avontuur, hier 6000 kilometer vandaan.

  • 27 Februari 2009 - 20:19

    Nanda:

    Hoi Elisa,

    Je bent helemaal gesetteld zeg, als ik het zo lees! Erg leuke verhalen, veel vrienden en een superdruk leven!

    groetjes, Nanda


  • 04 Maart 2009 - 12:26

    Tessa:

    Hey Elies,

    Echt bizar hoor die temperatuurswisselingen! Hier hebben we dat niet zo extreem. Laatste tijd begint het wat op te krabbelen. Het is nu ook weer wat langer licht in de avond, heerlijk! Ik kan ook echt niet wachten tot het 'vesten-en-slippers-weer'.

    Leuk dat je weer wat foto's hebt geplaatst. Kunnen we visueel meegenieten van je avonturen :D.

    Super idee van dat eetavondje!
    En dat rennen dan, haha... Dat had ik ook echt niet geweten. Weet alleen dat ik het nooit lang vol kan houden... Ik begin in april trouwens met tennislessen, kijk er echt naar uit!
    Zie je in the USA ook nog veel het kledingmerk 'Abercrombie and Fitch'? Ik ben zo'n beetje verslaafd aan het merk, maar ze hebben het alleen in the USA and UK... Echt jammer, maarja dan blijft het wel 'exclusief'.

    Nou meid, fijn om weer een verhaal van je te hebben gelezen. Ik ga ff naar de zonnebank ipv naar Florida ;).
    GENIET ervan meid!

    Liefs

  • 04 Maart 2009 - 12:28

    Tessa:

    Hey Elies,

    Echt bizar hoor die temperatuurswisselingen! Hier hebben we dat niet zo extreem. Laatste tijd begint het wat op te krabbelen. Het is nu ook weer wat langer licht in de avond, heerlijk! Ik kan ook echt niet wachten tot het 'vesten-en-slippers-weer'.

    Leuk dat je weer wat foto's hebt geplaatst. Kunnen we visueel meegenieten van je avonturen :D.

    Super idee van dat eetavondje!
    En dat rennen dan, haha... Dat had ik ook echt niet geweten. Weet alleen dat ik het nooit lang vol kan houden... Ik begin in april trouwens met tennislessen, kijk er echt naar uit!
    Zie je in the USA ook nog veel het kledingmerk 'Abercrombie and Fitch'? Ik ben zo'n beetje verslaafd aan het merk, maar ze hebben het alleen in the USA and UK... Echt jammer, maarja dan blijft het wel 'exclusief'.

    Nou meid, fijn om weer een verhaal van je te hebben gelezen. Ik ga ff naar de zonnebank ipv naar Florida ;).
    GENIET ervan meid!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisa

Hoi, Welkom op mijn waarbenjij.nu site. Ik was in 2008-2010 als au pair aan het werk in Washington DC en ga december 2011 een kort bezoekje aan DC (en mijn familie daar) brengen om van daaruit door te vliegen en een maand in Nieuw Zeeland te gaan vertoeven. Ik zal proberen jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn belevenissen! Veel leesplezier en als je een berichtje achterlaat vind ik dat super leuk! Groetjes Elisa

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 40711

Voorgaande reizen:

15 December 2011 - 20 Januari 2012

Washington DC > Nieuw Zeeland

28 Oktober 2008 - 21 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: