Het nieuwe jaar is begonnen - Reisverslag uit Chevy Chase, Verenigde Staten van Elisa Valk - WaarBenJij.nu Het nieuwe jaar is begonnen - Reisverslag uit Chevy Chase, Verenigde Staten van Elisa Valk - WaarBenJij.nu

Het nieuwe jaar is begonnen

Door: Elisa

Blijf op de hoogte en volg Elisa

17 Januari 2010 | Verenigde Staten, Chevy Chase

Hallo allemaal,

Gelukkig nieuwjaar!
Hoe gaat het met jullie?

Even de afgelopen tijd in vogelvlucht:

Het is hier heel wit geweest, 50 cm sneeuw halverwege december, maar uit alle berichten heb ik begrepen dat het bij jullie er ook 'wit en glad' aan toe gaat! In de achtertuin hebben we een iglo gemaakt, de welbekende sneeuwengels zijn veelvuldig te zien geweest (op je rug in de sneeuw liggen en dan met je armen door de sneeuw maaien) en lekker duiken in de sneeuw. Sneeuwballen gevecht. Geweldig!! en tot je knieen in de sneeuw staan is sowieso wel een unieke ervaring voor mij!

De chiropractor doet best goed werk. Ik ga nu nog 2-3x per week bij m langs en inmiddels hoeft hij steeds minder te kraken. Het gaat dus wel de goede kant op, maar ik ben nog niet klaar. Het verzekeringsgebeuren is inmiddels een heel klein beetje op gang gekomen, maar het gaat nu via mn eigen verzekering en nog niet via de mevrouw die ons aanreed. Die verzekering komt pas over de brug als ik klaar ben met de volledige behandelingen...best lastig allemaal, maar het zal allemaal wel goed komen. Ik heb denk ik wel een goed team van mensen om me heen :)

Met de feestdagen heb ik me goed vermaakt, we zijn naar de grote kathedraal geweest in DC (bijzonder kenmerk: het heeft een parkeergarage onder het. In 1990 is het pas afgebouwd) voor meer info http://www.nationalcathedral.org/about/architecturalHistory.shtml (hele link kopieren naar browser anders doet ie het niet...)
We hebben een kerstdiner gehad en ben tweede kerstdag met au pairs gaan eten en met een paar NL-ers uit geweest.

Met Oud en Nieuw ben ik samen met Christin naar Atlantic City in New Jersey gereden. (4 uur) Een gokstad, zeg maar het Las Vegas van de oostkust van Amerika. Het was nieuw voor me (ik was nog nooit eerder in een casino geweest) en ze hadden er meerdere, hele grote en raad eens wat voor type mensen daar zit... vooral heel veel oudere vrouwtjes, met allemaal dezelfde kapsel (gepermanend, gefohnd en geverfd) en allemaal zaten ze met hun handtasjes op schoot op de fruitmachines te spelen.... niet te geloven en allemaal met een strak gezicht. geen lachje, geen blijdschap als ze iets wonnen... wij zaten maar te lachen en te roepen als we maar 2 dollar hadden, maar zelfs bij 500 dollar kwam er geen verandering in hun houding (alleen dan dat ze even moesten wachten tot het metertje klaar was met lopen...om vervolgens weer net zo hard door te blijven spelen en aan de hendel trekken.
Het is overigens modern hier, ze werken hier niet met muntjes, maar met biljetten en coupons en pasjes... dus geen gerinkel bij een jackpot.
Er was 1 mevrouw die vertelde twee keer per week te spelen. Toen ik vroeg of ze wel eens de jackpot had gewonnen antwoordde ze: ja ik had 1000 dollar. Dus ik onder de indruk.... zegt ze: maar ik had er wel al 2000 dollar ingegooid....ik was perplex...
maar goed zo gaat dat klaarblijkelijk. En heel veel Chinezen waren er ook. Vooral rond de pokertafels. hele stapels met fiches wat een geld..... zelf heb ik ook even gespeeld aan de fruitmachine, heb 15 dollar verloren, verdeeld over 3 dagen. :P haha Maar ik vond er eigenlijk helemaal niks aan. Alleen maar op knopjes drukken en dan kijken naar de drie figuurtjes die al dan niet op de juiste lijn eindigde... en de rest van de gokspelregels en spellen ken ik niet. dus heb veel staan kijken.
En ze doen het heel slim in die casino's. het zijn gewoon kleine steden, met winkels, restaurants en het is er lekker warm en gezellig met muziek. Dus de mensen blijven wel zitten.
verder zijn we ook nog in het Ripley museum geweest. ''Believe it or not''. Dit is een beroemd tv programma (geweest) waarin allemaal bizarheden en records werden getoond. was grappig.
We hebben even op het strand gestaan, maar het was heeeeel koud en heel winderig. Dus....
het was weer een hele ervaring en vond het wel geslaagd!
En ik heb in een stretched limosine gezeten, even om het gevoel te ervaren zijn we zo brutaal geweest of dat even mocht. geen probleem!! haha
En rainforest cafe, heeft iemand daar ooit van gehoord? Het is een restaurant waar het lijkt alsof je daadwerkelijk in het regenwoud zit. Elke 15 minuten klinkt er onweer en regen en beginnen de dieren geluiden te maken. het is er donker en vol met bomen, bladeren, dieren, water etc. grappig om een keer te hebben gezien!

Op 31 december om middernacht stonden we trouwens in de hal van het casino en daar werden 4 grote netten met ballonnen aan het plafond geopend, dus we stonden onder een vloed van ballonnen en confetti, dat was wel erg leuk! -filmpje-

(hele link kopieren naar browser anders doet ie het niet...)
bestand is te groot voor deze site)

En verder ben ik bezig met zoveel mogelijk bekijken en doen hier in DC en omgeving. o.a. musea bekijken en rondleidingen doen, dat begin ik steeds leuker te vinden en bij de National Gallery of art staan echt de grote bekende werken: Da Vinci, Lichtenstein, van Gogh, Monet, Manet, Rousseau enzo - die ik nog weet te herinneren van de kunstgeschiedenis lessen op de middelbare school! Cool (en kom daar nu pas echt achter, ik ben ruim 14 maanden hier ;)
Time flies echt! - en ook nadenken over wat ik ga doen als ik weer in Nederland bem. Grote vraagtekens zijn er weer/nog steeds...dus komt wellicht later! (goede voornemens)

We hebben gisteren weer 'even' een paar tripjes geboekt...het houdt ook niet op..., gelukkig!
24 jan willen we 'ice tubing' gaan beleven, 2 uur lang op een grote oplaasband zitten en van sneeuwbanen afglijden!
Half februari ga ik met de familie mee naar Pensylvania om te gaan skien!!
Eind februari komt goede vriendin Tessa voor een aantal dagen over en gaan we NY, Philadelphia en Washington ontdekken en onveilig maken met allemaal spannende plannen in het vooruitzicht! ;)
Met Pasen ga ik naar Chicago, met Cait en Christin (afscheidsreisje ;)) voor 4 dagen en begin mei ga ik hopelijk 2 weken naar Californie, met Cait.
De plannen daarvoor gaan zeer binnenkort verder uitgewerkt worden!

EN DAN KOM IK NAAR NEDERLAND! (raar maar waar: met gemengde gevoelens...)De precieze datum is nog niet bekend, wordt vervolgd! heel spannend vind ik met name dat weer naar NL komen! Maar ik probeer dus nog zoveel mogelijk hier uit mijn Amerika verblijf te halen!

De kinderen, daar gaat het ook goed mee en heb het super naar mn zin met ze. Zo veel genieten van die kleine Kim die alweer 8 maanden oud is vandaag en om de ontwikkelingen van de beide meisjes zo van dichtbij mee te maken is echt zo geweldig! Kim kruipt! Ze staat en swingt en flirt. Klapt in dr handjes bij het liedje 'klap eens in je handjes' en is gewoon zo vrolijk! Lise is lekker ondeugend en bijdehand (elke keer weer verrassend, maar als ik het opschrijf lijkt het op herhaling van mn vorige blogs ;)
en ze is druk met zindelijk worden (wij ook!)

Er valt nog veel meer te vertellen, maar het is teveel....ik zou eigenlijk weer regelmatiger moeten gaan schrijven, haha ;)

groetjes en veel plezier met alles wat jullie (gaan) doen!
x elisa

• 17 Januari 2010 - 22:13

Mariken:

He Elisa, dat klinkt allemaal super, haal er uit wat er in zit! Heerlijk, Nederland kan nog wel even wachten, tijd genoeg om te beslissen! Geniet ervan en groetjes uit Toronto. Ps bij ons is het gewoon zo warm als het normaal in maart is; 2 graden boven nul.

• 18 Januari 2010 - 08:27

Krista :

Wat een leuke dingen heb je weer mogen beleven: leuk om te lezen allemaal! Leuk foto's ook van Lise en Kim, ik kan me gewoon net voorstellen dat Rosalie dit ook allemaal gaat ontdekken straks. Genietze weer verder daar!

• 18 Januari 2010 - 08:51

Gaby:

Hee, klinkt weer super aktief allemaal. Veel plezier met tube glijden, is erg leuk weet ik ;) De sneeuw is hier verdwenen, jier en daar nog een zielig hoopje. Fijn dat je je steeds beter voelt, houden zo! :)

• 18 Januari 2010 - 09:44

Miranda Valk:

Hi Elisa,
    Heerlijk om je verslag te lezen. Wat maak jij veel mee in een paar weken tijd zeg. En wat heb je nog veel leuke plannen voor de komende periode. Misschien realiseer je je niet eens hoe bijzonder het allemaal is. Sta je daar eigenlijk wel eens bij stil? Erg goed nieuws dat je behandelingen lijken aan te slaan. Ik ben blij voor je en hoop dat je er straks helemaal geen last meer van hebt. Mooi vooruitzicht dat we je in mei weer in de buurt hebben. Veel liefs en blijf genieten,
    Miran

• 18 Januari 2010 - 09:49

Wil Van Der Ham:

Hoi Elisa,

Als je terugkomt is het misschien leuk om een keertje bij te kletsen. Erg leuk om al je verhalen te lezen. Het lijkt wel of je tijd te kort komt om alles te kunnen zien en meemaken voordat je terugkomt. Ik weet in ieder geval wat je in Nederland niet wil: een stersserige baan waar je steeds tegen je grenzen aan loopt. Klopt het een beetje? Zo ja, dan kun je dat deel alvast schrappen.
    Heel veel plezier nog.(Wat dacht je van au pair in een ander deel van de wereld? Haha.)

Groetjes, ook van Els,
    Wil

Groetjes,
    Wil

• 18 Januari 2010 - 12:19

Leanne:

Leuk verhaal weer. En dat van het casino heb ik ook gehoord van mijn ouders. Zij waren in Las Vegas en daar zaten ook alleen oude dametjes achter de gokkasten, haha. Apart toch allemaal.

Geniet lekker van de leuke tripjes die je nog gaat maken.

xxx Leanne

• 18 Januari 2010 - 16:21

Anneke:

hallo elisa
    wat maak jij toch weer een hoop mee zeg,ik ben blij te horen dat het met jezelf weer beter gaat. het gaat ook weer opschieten dat je weer naar nederland gaat komen,zal wel weer vreemd voor je wezen,maar je hebt een hele rugzak vol met mooie herinneringen. geniet nog lekker zolang het kan. bedankt weer voor je leuke verhalen wij genieten er steeds weer van. groetjes van paul en anneke

• 19 Januari 2010 - 10:19

Suzy:

Héj Elisa, alles wat ik wilde schrijven hebben de anderen al geschreven.Ik vind het echt allemaal zo byzonder wat jij meemaakt.Geniet vooral nog zolang als het kan.Ik vind het wel grappig dat jij eerst een beschrijving geeft van wat jij allemaal meemaakt en dan en-passant ook nog even iets over de kinderen. We hebben nog geprobeerd te skypen(met Simon)maar jij was niet online. Simon had zelfs z'n webcam meegenomen.De rest hiervan hoor je wel in mei.
    Heel veel groetjes en tot gauw!

• 19 Januari 2010 - 12:22

Mamma:

Leuke foto's, je verhalen, avonturen met de feestdagen hadden wij al van je vernomen maar leuk om nog een keer te lezen. Wat een heerlijke vooruitzichten weer zeg, al die vakanties. geniet nog van je onvergetelijke avontuur in de USA. De foto met de langste man van de wereld, is dat je nieuwe vrijer? Heb je wel een opstapje voor nodig, ha,ha.
    groetjes aan de familie B.

• 02 Februari 2010 - 11:06

Tonny:

wat een verhaal toch weer
    het lijkt wel of je in de tijd dat je in Amerika zit in een soort 8 baan zit met al jouw belevenissen hopelijk gaat het met je gezondheid goed!!!
    geniet heerlijk nog van de maanden dat je daar bent
    tegen de tijd dat jij thuis komt komt er weer een klein jansentje aan
    leuk he!!!!
    li gr

• 02 Februari 2010 - 17:27

Evelien:

hi elisa
    leuk je verslag te lezen. wat heb je weer veel gezien en meegemaakt zeg!!
    Je bent echt in het land van alle mogelijkheden, zo'n variatie aan sightseeing, helemaal enig.
    Geniet nog lekker van de resterende tijd.
    Voor jou ook een heel gelukkig en gezond nieuwjaar, met een ? wat je in de 2e helft van 2010 gaat doen!!
    groetjes
    Evelien